Byggtråd: Terrarium för skäggagam 2x0,5x0,6

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10

5
0
Fyndler:
Ser ju riktigt grymt ut

2052
780
psyjoh:
Tror 7nte att du behöver mellan frigoliten och träet om det var det du menade? 

97
73
Nattkryp:
psyjoh skrev:
Tror 7nte att du behöver mellan frigoliten och träet om det var det du menade? 

Ja precis det jag menade. Har för mig att jag läst att det skulle få det hela att hålla bättre, men det kanske är mest om det hela skulle vara i ett enda stycke. Nu är det ju flera olika delar (ca 40x40cm, bakstycket större dock...). Då tror jag att jag tar och gör det enkelt för mig och skippar baksidorna :). I värsta fall får jag väl åtgärda/göra om senare!

2052
780
psyjoh:
Jag har det löst i mina terrarie och det sitter bra. Nu har jag iofs lera i botten som stelnar så det hjälper ju oxå till att hålla det på plats och mina skäggisar nästan springer på väggarna ibland hehe utan att det rasar :)

97
73
Nattkryp:
Har börjat trixa lite med färgning av bergsväggarna. Inte mycket tålamod idag, tog en bred pensel och målade med akrylfärg för att få en idé om helheten. Som helhet kan det nog bli bra, men tittar man närmare så finns det mycket att önska. Det vita/ljusa är lite för skarp på många ställen, men så fick jag slut på vit akrylfärg så det var svårt att blanda ljusbrun nyans... hmm, finns att pilla med :). Bakväggen gjorde jag väldigt enkelt när jag formade den, vilket jag tror jag ångrar lite. Eller så ångrar jag "sprickorna" som inte riktigt passar in - kanske hade varit snyggt om det hade haft lite mer djup, men kanske kan lite kolsvart färg förbättra det. Nåja, här kommer en hög med bilder i olika ljus och vinklar :).

544
425
Gibblo:
Blir fint det där, har lust att flytta in själv!

97
73
Nattkryp:
Idag blev det till att handla lite nya akrylfärger. Blev en rejäl burk med vitt och sedan två mindre med svart och brunrött. Tror jag har lite färgrester på mobilkameran, därav de kassa bilderna :D.

Påbörjat lite "gråläggning" efter att ha fyllt i lite sprickor med svart färg. Rejäl förbättring!

Duttat ut lite grått på vänsterhörnet. Inga sprickor ifyllda än, tror det kommer ge rätt bra effekt.

Försöker "måla" in sprickor på höger sida av mittenbakgrunden. Det ser inte särskilt bra ut på nära håll. Däremot från andra sidan rummet ger det önskad effekt. Hmm... det känns som att denna sida skulle behöva mer detaljer, men vet inte riktigt hur jag ska få till det. Kanske får dölja med annan inredning senare?

Lite mer helhet...

Med mörkt i rummet:

Har även ringt runt till fler glasmästare i stan och kollat priser, dock inget billigare alternativ funnet än det jag fick för några veckor sedan. Har även lagt beställning på HID-lampa med tillbehör och en IR-termometer. Köpte även en digital inne/ute-termometer på classe när jag var där. Blir intressant att se vad vi nu har för min/max-temp i lägenheten.

97
73
Nattkryp:
Solar raptor flood 35w Hid och en natural light 25w införskaffat. Skjutlister på tork, glasskivor monteras imorgon. Tempen är på solplats och utanför burken. Tak och glas kommer nog öka tempen en aning :). Ödlan kommer på söndag, 1,5mån tidigare än väntat!

97
73
Nattkryp:
Nu har Heike flyttat in och gör sig hemmastadd. Bakgrunden är urplockad tillsvidare.  Men han har fått mycket korkbark och några garderobsblommor som inredning så det ska inte gå någon nöd på honom.

1159
626
Temla:
Pampigt värre! :) Alla tummar upp! Det där du gjorde på bakgrunden till vänster är ju jättesnyggt! Avis, vill ha! skratt Heike är superfin också!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild