Realboas skrev:
Seriöst, att folk bara orkar hålla på med sådant. Har visseligen inte haft dom problemen själv att någon ringer och lägger på, men under sommaren när jag sålde mina djur var det en kille som ringde och bokade djur, han sa han hette "Jonas" och va jätte intresserad, när han bokat djuren muntligt måste handpenningen i innan 3 dagar förflutit annars sätts djuren ut igen. Efter 3 dagar fortfarande inga pengar.. Då började jag jaga honom, utan framgång. 1 vecka senare ringer en kille som kallar sig "Robert" och vill boka djur, samma hane som jonas men en annan hona. åter igen inga pengar kommer in, en vecka senare där på ringer "Stefan" och vill boka djur denna gången bara en hona, men då började jag ana ugglor i mossen för jag kände igen rösten på personen och gick igenom min samtals lista och jojo visst var det samma nummer men tre olika namn.. Jag tog då kontakt med andra boa uppfödare i sverige och kollade med dem om de hade fått något samtal från just detta nummer, snacka om att jag blev helt paff när 3 av de 4 jag pratade med kände igen nummret men INTE namnen.. Denna killen har alltså bokat djur hos ett antal personer här i södra sverige under olika namn. Jag säkte även på nummret för att få fram den rätta identiteten på personen, men det gick till ett kontant kort.
Så till dig vad du nu än igentligen heter Lägg av du pajar bara för dig själv för när du väl vill köpa ett djur och ska vara seriös är det ingen som vill göra affärer med dig, den här hobbyn är liten, så snart vet alla vem du är
Men jisses vad korkad att ringa med synligt nummer om man ska hålla på så! Tur att han "bara" bokade djur då så att det inte var några andra dumheter.