Kvalster?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

166
54
Leoleopardgecko:
Nu blir jag förbannad. På fönsterbläcket utanför kryper det pyttesmå ljusa saker. Upptäckte det nu under sommaren då jag öppnade fönstret. Stängde det lika fort men trots detta såg jag några komma in. 

Jag hittade dessa små kryp i en låda med jord där syrsor hade gått. 

Nu när jag kollade eldskinkarnas vattenskål såg jag fullt med såna. Där finns både jord, bark och sphagnum mossa.

Inspekterat alla andra vattenskålar. Men har inte sett något kryp alls. 

Vad fan är det? Och vad fan ska jag göra nu? Ryser som bara den! 

81
113
Henriette:
Svårt att säga på rak arm sådär. Kan du slänga upp bild?

2966
1648
Hoggaforfan:
Finns många sorterst kvalster, bara ett fåtal är dåliga. Kan vara vanliga hoppstjärtar med, de är bara bra att ha som städare. 

166
54
Leoleopardgecko:
Går inte att ta kort då dom är såpass små att dom knappt syns för blotta ögat. 

Dom är som sagt vita. Dom riktigt små är avlånga och när dom växer på sig är dom lite mer runda. Har Inspekterat båda skinkarna, öronen, ögonen, kloaken och runt ben och har inte sett ett endaste kryp. 

Så då kanske det inte är skadliga kryp? 

Är bara i det terrariet som jag har mossa, jord och bark. 

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:
Fuktkvalster?

2966
1648
Hoggaforfan:

Hoppar de lite?
www.google.se/search?q=hoppstj%C3%A4rtar&rlz=1C1ASUM_enSE526SE526&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=i0EZVOTGAYvMyAPhnYHIBg&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1920&bih=936

166
54
Leoleopardgecko:
Om det nu är damm/fuktkvalster är det skadligt då? 
Dom hoppar inte. 

166
54
Leoleopardgecko:
Det är garanterat damm/boklöss. Eftersom mina skinkar lever i fukt och lössen trivs i fukt. Ska jag torka ut terrariet en viss tid eller bara låta det vara? Är lössen skadliga för djuren? 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild