Slö skäggagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

54
9
Sorkstryparen:
Evanjeline skrev:
bättre om du ska lägga ned sa mycket att köpa en hidlampa av barkskog istället.

Men kunde man ha lysrör till HID?? Förstod det som det gällde bara E27 sockel..

Läste här:
www.skoldpaddsgrejer.se/belysning/hid-belysning/

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Du kan nog snart bygga ett nytt terrarie för allt du planerar :P 

Ljus är precis som Barkskog säger otroligt viktigt för reptiler (mer för vissa än andra) 

Bättre satsa på bra ljus direkt :)

54
9
Sorkstryparen:
Patch skrev:
Du kan nog snart bygga ett nytt terrarie för allt du planerar :P 

Ljus är precis som Barkskog säger otroligt viktigt för reptiler (mer för vissa än andra) 

Bättre satsa på bra ljus direkt :)

Hehe, ja jo men det hoppas jag slipper var roligt men krävande nog att bygga detta terrarie :), ljuset var dock en rejel miss!

Men jag lägger gärna pengarna om det hjälper, men jag kunde inte läsa något om HID och lysrör..

Så den lysrörs "rampen" jag länka till tidigare, måste väll ändå vara ett bra alternativ. Stod att även den tar bort flimmer och den sänker och höjer ljuset när timmern stänger av/på sig för att efterlikna sol ned/uppgång..

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Ska du till sthlmmässan? eller ja den som är i Upplands-väsby i slutet av månaden? 

OM du ska dit så ska du gå till P-A:s bord så får du se vilken skillnad de är på ljus och ljus! 

Att få morgon och kväll nerdimmrad i alla ära! Men de viktigaste är att få bra UV och hög lux i terrariet :) Lysrör kommer inte ens i närheten av en HID lampa :)

54
9
Sorkstryparen:
Patch skrev:
Ska du till sthlmmässan? eller ja den som är i Upplands-väsby i slutet av månaden? 

OM du ska dit så ska du gå till P-A:s bord så får du se vilken skillnad de är på ljus och ljus! 

Att få morgon och kväll nerdimmrad i alla ära! Men de viktigaste är att få bra UV och hög lux i terrariet :) Lysrör kommer inte ens i närheten av en HID lampa :)

Ja ja ni menar att jag ska ersätta lysröret med en HID lampa :) trög...
Tyvärr ska jag inte till sthlm bor ca 40mil därifrån :).
Ska dock titta närmare på HID om inte det löser sig med att skära ut i glaset.

Typiskt att jag missa glas och UV-ljus!!! grrr!
Antar att man inte kan få allt rätt från början...

903
510
Evanjeline:
Strunta i att skära ut glaset och montera på insidan?

54
9
Sorkstryparen:
Evanjeline skrev:
Strunta i att skära ut glaset och montera på insidan?

Yes det var det jag tänkte göra med den jag länka till, eftersom terrariet inte kmr bli bra med ljusrampen jag har inne i terrariet, skulle ta myket plats och se illa ut... Tänkte då att den jag länka till passar bra då den endast har "ändarna" så man kan sätta lysrören nära taket.. Kanske går att ta isär den rampen jag har? är för dålig på sådant :). Ska först se om det går att skära ut i glaset..  se se på om HID skulle kunna passa bra.

Medlem i SHF
537
750
Patch:
Men du har ju galler i taket väl? Varför utnyttjar du inte de bara

54
9
Sorkstryparen:
Patch skrev:
Men du har ju galler i taket väl? Varför utnyttjar du inte de bara

Hmm ja bra fråga :), men förstod det som att ljuset inte kmr igenom de små hålen så bra där heller?

Om jag inte skär bort en bit av gallret just där rampen går...  hmm, jag tackar för tipset :).

155
39
kosinuss:
Som jeg skrev tidligere innlegg borrhull og skru det fast i gittret innvendig. Lettvint og funker knall. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild