Skäggagam kräks

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

51
35
Suzzieg:
turboadde skrev:
Förstår inte alla kommentarer här. Tyckte patch kommentar var bra. Det är väll solklart att man ska hantera ett sjukt djur så lite som möjligt?
Även om jag inte delar alla hans åsikter och tycker att han ofta haft "Kaxig" attityd mot dom som inte tycker lika i andra trådar. (Men dom roligaste är nog tomtarna som alltid måste försvara han och måste kommentera hur bra han skriver :).)
så tycker jag hans kommentar var 100% seriös och med bra ton men kommentarerna efter var ju bedrövliga av andra...

I alla fall för att bidra med lite mer :). Det kan vara bra att ge dom mat ganska tidigt så dom har bra tid på sig att ligga på solplatsen och kunna smälta ner maten så dom inte ligger på natten med proppfull mage och inte smälter den lika bra.
Man kan lätt bara mata varannan dag med insekter och alltid ha grönsaker och vatten i varje dag 

51
35
Suzzieg:
Veterinären sa att vi skulle ge syrsor var annan till var tredje dag och grönsaker varje dag. Vi matar på morgonen :)

1159
626
Temla:
Tycker jag låter lite snålt med tanke på att han inte äter så mycket grönsaker. Varannan dag är rimligt, men var tredje... hm... Det har jag alltid tyckt vara för sällan. Då blir det ju istället att dom vråläter för dom är så hungriga, istället för att äta mindre och oftare och magen har en chans att hänga med. Men... jag ska inte klanka på veterinärer, då får jag väl på moppo så det ryker om skallen. haha

Tips.. låt honom värma upp sej under sollampan ett par timmar innan ni matar. 

444
153
jpson67:
Dom ska kunna värma sig 1 1/2 tim före och efter dom ätit, då funkar matsmältningen som bäst

51
35
Suzzieg:
Jag håller med om att var annan dag är bra. Taggen har börjat tugga i sig en aning med grönsaker, äpple tar han ibland. Solar gör han :). Det känns som att det går åt rätt håll :)

51
35
Suzzieg:
Blev förvånad och glad när jag kom hem, taggen har ätit upp all sallad jag la fram imorse!

1159
626
Temla:
Härligt! Du ska se att allt går bra. :) 

2052
780
psyjoh:
Jag fattar inte hur ni får era att ta grönsaker. Mina vägrar. Min hona blir ett år nu vid månadsskiftet och nån gång ibland kan man lura i henne ett eller två blad, vindrava eller äpple. Min hane spottar o fräser när han får det i munnen, endast banan tar han. Hade velat att dem skulle ha det som bas nu när dem börjar bli stora och har provat alla tips jag fått men inget hjälper. Nu har honan iofs lagt 43 ägg i två kullar så jag har varit tvungen att mata upp henne efter det. 

Ska jag bara skita i det och bara ge dem sallad tills dem tar det?

51
35
Suzzieg:
Jag fick rådet att minska på protein. Idag va väl taggen tillräckligt hungrig för att äta sallad. Tidigare har han bara tagit någon tugga äpple och palsternacka :)

1159
626
Temla:
"Ska jag bara skita i det och bara ge dem sallad tills dem tar det?"

Skratt. Japp! Det är bara att vara envis och ställa in varje dag. Mina kan vara sugna på lite direkt på morgonen, men inte alltid. Ibland äter de duktigt och ibland bara nåt blad. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild