skäggagam vinglar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

1159
626
Temla:
Tråkigt att din ödla inte mår bra.
När vi undrar över tempen i terrariet behöver du beskriva alla temperaturer (under värmelampan, generellt i terrariet, samt på den svala delen). Att ha 37 grader i hela terrariet är inte bra, om det nu är det du menade. 

Får han i sig tillräckligt med vätska? Ser du att han dricker vatten? Får den sallad varje dag för att få i sig vätska.

Om han fått kalk regelbundet så är det inte kalkbrist (även om han kanske inte fått på några veckor för kalkbrist utvecklas inte på så kort tid). 

Vad har du för belysning i terrariet (vilken typ av lampor och styrka)?

48
3
maxez:
han dog medans jag pratade med vetrinären . skulle dit om en timme  ;(((((((((((((((((((((((

Det här var 2:a dagen som han inte åt nått, han har alltid vart lugn, ätit bra. förstår inte vad som kan ha vart fel på honom, han hade aldrig några bitmärken från den andra.

Känner mig så ledsen nu ;((

48
3
maxez:

ca 37 på den varma delen, ca 25 på svala delen.........

Köpte nytt lysrör (uv) för en månad sedan hos hökarängens zoo.. sollampan är från exoterra och ligger på 100watt.

sallad varje dag, båda brukade springa runt i karet..

Nu ska jag städa hela terrariumet igen pga att han dog ..;((((((

Nu e jag orolig att nått händer den andra

232
95
anamidnatt:
Jag tycker det låter som att det är stressrelaterat då det normalt sett inte funkar att ha 2 skäggisar i samma terraire. Just också att den gick bort så hastigt får mig endast att tänka att det förknippat med stress. :/

Beklagar förlusten och hoppas den andra mår fint. 

28
2
Violet:
Beklagar förlusten. :( Det är förfärligt när ens djur dör. 
Jag har hört att brist på ordentligt uv-ljus och kalk kan leda till sådana besvär. Kanske var det förra ägaren som gjorde fel? Kanske var han stressad också som folk skriver. Om du är väldigt orolig över din andra skäggis kanske du skulle ta den till veterinären och kolla upp så den är frisk? Också fråga veterinären vad den andras besvär kan ha berott på? 

276
119
Maqea:
Vad tråkigt att din lilla kompis dog. Jag beklagar.

Vad jag förstår så gick det fort och det kan betyda att det var något tokigt med skäggisen och inget du kunde ha gjort något åt. Klart man ransakar sig själv och funderat på om man kunde ha gjort något annorlunda men saker händer även om du gjort allt rätt.

Kram på dig.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild