Blåtungad skink vs skäggagam?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

166
54
Leoleopardgecko:
Tar aldrig in grejer från naturen :) Jag kommer att göra en fuktlåda till ödlan :)
Ska väl förmodligen ha med en liten vattenskål till den ifall den blir törstig. 

Nötter om man får ha det med sig. Är ju borta minst 28 timmar så :)

232
95
anamidnatt:
Ja, en vattenskål som hela djuret kan doppa sig i är ett måste, självklart, och ska man vara så basic så behöver du ju kanske anordna en liten ''solplats'' med :)

Ja, så länge ingen är allergisk mot nötter, kan ju vara lite tråkigt för dem :/

166
54
Leoleopardgecko:
Tror den fixar sig dom timmarna utan solplats, men vatten kan va bra då mina andra skinkar drack 2 gånger om dagen ibland. Det viktigaste är vatten och lugn och ro :)

232
95
anamidnatt:

Aha! du pratar inte om själva terrariet, nu är jag med! :D

Så du ska hämta djuret i Hamm?
Känns knas om uppfödaren är svensk, men ja, finns det inga bättre alternativ så går det ju :)

166
54
Leoleopardgecko:
Yes. Lite krångel kring det. Säljaren kommer inte att befinna sig i sthlm på mässan där. Närmast är syd. Men har ingen möjlighet att hämta på den mässan då det är en väldigt bra bit att köra och det stora terrariumet kommer inte förrän den 27 september. Så då vill jag hämta ödlan närmare datumet för terrariumets hemkomst.

Säljaren bor också 5 timmars bilväg härifrån.

Och jag fyller år 3 dagar efter mässan i Hamm så jag ser det som min egna lilla present :)

232
95
anamidnatt:
Ja, varför inte, trevligt med utomlandsresa också ju :D

Håller på att försöka betala alla mina djur nu i dagarna, det var visst ingen billig hobby man har x)

166
54
Leoleopardgecko:
Haha billig i längden om man jämför med hundar ;)
Har skjutit upp betalningen för terrat till 25e denna månad då jag får min lön.

Ska försöka fixa något billigt att äta under resans gång, så att jag iallafall spar lite på det.

232
95
anamidnatt:

Nja, skaffar ju teju, lär väl nästan kosta som en hund i matväg och har ju försäkring osv, så himla långt ifrån är det nog ändå inte ^^

Skinkarna är ju aningen billigare på alla sätt som tur är :)

14
3
Thorian:
Vad tycker du nu om din nya skink?  Är den framme och är nyfiken?  :)

166
54
Leoleopardgecko:
Jag är supernöjd :) den är glad i mat och gärna är uppe och inspekterar omgivningen :) jag tror att den har lärt sig känna igen mig! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild