Kompakt uvb-ljus, skadligt?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

239
197
Danpss:
Surrar lite gör den, men vet man inte om den så hör man den inte :) och man behöver inte vara en raketforskare för att koppla in, det är kontakter man skruvar fast bara och sen in i väggkontakten.

28
2
Violet:
Okej, tack! Det är kanske inte så stora drivdon som det var till den där superväxtlampan. Jag ska tänka på saken och möjligen investera i en sådan när jag får in lönen på kontot.

28
2
Violet:
Skulle ni rekomendera flood eller spot till en skäggagam? 

28
2
Violet:
Och räcker 35W med 30 cm från solplatsen verkligen till en skäggagams krav på temperatur?

295
270
barkskog:
Välj 35 W flood som är en större lampa än 35 w spot.
I detta fall gäller det 35 W flood:
www.terrariedjur.se/?page=user&sub=blog&user=psyjoh&blogentry=449

2052
780
psyjoh:
Det surrar bara lite när du startar den sen är den rätt tyst. Har märkt skillnad på min skäggis sen jag bytade från solarglo. 

Sen en fråga till dig barkskog: min ballast blir väldigt varm ibland. Den ligger ner bredvid terrariet. Är detta normalt eller bör jag hänga den på väggen? 

295
270
barkskog:
psyjoh skrev:

Sen en fråga till dig barkskog: min ballast blir väldigt varm ibland. Den ligger ner bredvid terrariet. Är detta normalt eller bör jag hänga den på väggen? 

Jag har två st igång nu och de har temperatur 35° resp 38°. Jag kollar med en IR-termometer.

Medlem i SHF
537
750
Patch:
min är 35,7 :)

28
2
Violet:
Man behöver ingen fläkt till lampan då? Den där växtlampan pojkvännen hade behövde det för att inte sprängas.

295
270
barkskog:
Violet skrev:
Man behöver ingen fläkt till lampan då? Den där växtlampan pojkvännen hade behövde det för att inte sprängas.

Nej, det behövs ingen fläkt.
Jag har använt HID i 5 år.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild