Formplyfa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

347
220
Newton:

Nu är det inte mitt bygge men undrar ändå.

Det gick tydligen inte att måla formplyfa, men jag har sett att folk ändå har färg på dem..

Är det inte formplyfa jag sett, eller hur sjutton har de gjort då?
Slipat/ruggat upp ytan och målat? Hammarlack?..
Vi pratar utsidan nu alltså :)

2966
1648
Hoggaforfan:
Är det formplaywood så måste de ruggat upp ytan. Det är ju gjort för att inte fästa.
Låter som ett jäkla jobb.

Medlem i SHF
4051
5102
Jonas_:

Formplyfa är totalt onödigt att måla eller behandla på olika sätt, mörkt & snyggt som det är ;) 

Det bästa att bygga med enligt mig!

347
220
Newton:
Jonas_ skrev:
Formplyfa är totalt onödigt att måla eller behandla på olika sätt, mörkt & snyggt som det är ;) 

Det bästa att bygga med enligt mig!

Ja, jag har beställt ett, men jag får olika bud på hur det faktiskt ser ut..

-Ja, jag är inte skitbra på trä och byggmaterial ;)
Googlar jag kommer det upp alla möjliga bilder på olika terrarium. Vissa målade, vissa omålade..

2966
1648
Hoggaforfan:
All formplyfa/formplaywood ser ut såhär:
static1.bygghemma.se/productimages/0x0/0de2893c-e4d9-4948-a6a6-a3ef6ea219cf/formplywood-morkbrun-9-21-mm.jpg

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Hoggaforfan skrev:
static1.bygghemma.se/productimages/0x0/0de2893c-e4d9-4948-a6a6-a3ef6ea219cf/formplywood-morkbrun-9-21-mm.jpg

Dock så finns det ju helt svart också och inte den mörkbruna färgen

2966
1648
Hoggaforfan:
Finns många varianter av filmklädd plywood. Jag har sett gul, vit, svart och brun och kombinationer men just formplywood ska nog vara brun. Sen en del kan vara väldigt mörkt bruna, kanske är det?
DLH har en ganska schysst lista:
www.dlh.se/Produkter/Construction/Filmbelagd_plywood/Basform_Mork_film.aspx

Bonnet har en bra lista av med där man ser vad de kallas
bonnet.se/byggskivor-och-plywood.html

347
220
Newton:

Hoggaforfan skrev:

Åh tack :D

Ja, då känns det lite bättre! Mörkbrunt blir perfekt, och jag behöver inte tänka på att måla :)

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Förr i tiden så hette den som vi kallar formplyfa idag för marinplyfa (åtminstånde här)

De fanns även då en som hette formplyfa som va mycket ljusare och mer åt de röda hållet!  (mycket snyggare tycker jag)

bla den här typen
reptinet.communityisland.com/HomeDirectory/48/Images/5ffa12cf-d869-4ddd-bb96-d313b36bdade.JPG

De finns många fördelar med form/marinplyfa! 

men den stora nackdelen är att den är så mörk och nästan slukar ljuset :/

347
220
Newton:
Patch skrev:
Förr i tiden så hette den som vi kallar formplyfa idag för marinplyfa (åtminstånde här)

De fanns även då en som hette formplyfa som va mycket ljusare och mer åt de röda hållet!  (mycket snyggare tycker jag)

bla den här typen
reptinet.communityisland.com/HomeDirectory/48/Images/5ffa12cf-d869-4ddd-bb96-d313b36bdade.JPG

De finns många fördelar med form/marinplyfa! 

men den stora nackdelen är att den är så mörk och nästan slukar ljuset :/

Kommer ja ljus bakgrund och ljus inredning.. Hoppas att det hjälper lite! :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild