Crested gecko.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

347
220
Newton:

Jag funderar på om min nästa ödla ska bli en ögonfrans..

Jag har läst artikeln och kom fram till att ett regnskogsanpassat terrarium är det som passar bäst?

- Är jag ute och cyklar då, eller fattade jag rätt.

Och nästa fråga, kan man ha två hanar i samma terrarium, eller är de, som kameleonterna bäst att ha ensamma?

Tack på förhand! :)

104
29
Amandarinen:

Ja, regnskogsanpassat är det som gäller. 

Nej du bör inte ha två hannar i samma terrarie, så är det med de flesta reptiler om inte alla. Du kan ha 0.2 om du inte vill ha ägg, men tänk på att alla honor inte heller kan gå tillsammans så det är bäst att du har ett terrarie till hands om de nu skulle visa sig att de inte fungerar ihop, eller så köper du bara en och låter den gå ensam, de har inte de behovet av att ha en ''partner''. :)

347
220
Newton:
Amandarinen skrev:
Ja, regnskogsanpassat är det som gäller. 

Nej du bör inte ha två hannar i samma terrarie, så är det med de flesta reptiler om inte alla. Du kan ha 0.2 om du inte vill ha ägg, men tänk på att alla honor inte heller kan gå tillsammans så det är bäst att du har ett terrarie till hands om de nu skulle visa sig att de inte fungerar ihop, eller så köper du bara en och låter den gå ensam, de har inte de behovet av att ha en ''partner''. :)

Tack, och vilken tur. Regnskog är roligare, enligt mig ;)

Nu är jag inte jätteduktig på ägg och så, men får man alltså inga ägg alls om man har 0.1 / 0.2?

Vill gärna slippa så mycket eventuella problem som möjligt :)

Har bara en fördom om att honor är svårare just för äggläggning m.m.
Fast det kanske inte är så med geckos? - Har F. Pardalis 1.0..

104
29
Amandarinen:

Om du har 0.2 har du ju två honor och då får du inte ägg. Möjligtvis att honan kan producera ägg som är obefruktade men då är de bara att kassera dem. 

Om du helt vill slippa äggdelen så kan du ju köpa en hane, de är också lättare att få tag på nu för tillfället, då många uppfödare håller hårt på sina honor :) 

293
354
Dynamitella:
Instämmer helt :) Eftersom du är ny med arten osv så vore en hane alldeles perfekt. Det finns hanar i överflöd som finns både billigt och dyrt beroende på färg och morph och ålder.
Skaffa gärna en relativt handtam första gången, så blir du inte uttråkad som vissa ibland blir när de är väldigt rädda. 
Lycka till och välkommen in i vårt ögonfransgeckoforum på facebook :)
www.facebook.com/groups/175286412648815/
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild