Lygodactylus williamsi

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

903
510
Evanjeline:
Well, jag skulle säga att den ena inte utesluter den andra. Jag har min för det är ett extremt fint djur. Det är ju inte direkt ett "husdjur" i den klassiska benämningen husjdur, men givetvis är det ett liv med känslor lika viktiga som våra, om än annorlunda.

39
11
mommo:
Här kommer lite länkar;

archive.today/qWy95

Och en till :)

ec.europa.eu/environment/cites/pdf/reports/SRG66%20Review%20of%20Lygodactylus%20williamsi%20(public).pdf
 Det blev inte så många ändå :)

39
11
mommo:

Evanjeline skrev:
Well, jag skulle säga att den ena inte utesluter den andra. Jag har min för det är ett extremt fint djur. Det är ju inte direkt ett "husdjur" i den klassiska benämningen husjdur, men givetvis är det ett liv med känslor lika viktiga som våra, om än annorlunda.

Jag skulle nog inte heller kalla det för husdjur direkt, men på håll är det ju ett husdjur. Men jag skulle nog tänka husdjur=lurviga lufsar som blir leriga ibland. Men... vad skulle jag skriva? Ja, ja. Här kommer mitt inlägg/kommentar

903
510
Evanjeline:
Det var en väldigt intressant länk att se hur många som sålts i europa! Dessutom så nyligen som 2013. Med den informationen känner jag mig ganska trygg med att vilja avla fram starka stabila fångenskapsuppfödda individer. Man vill ju inte mätta marknaden, men här känns det som det verkligen behövs fler fångenskapsuppfödda. Väldigt viktigt verkar vara att försöka inkubera i hontemp så mycket så möjligt då honor i fångenskap inte är särskilt vanligt.

39
11
mommo:
Nej, jag tänker hanarna har ju väldigt fin färg, så honorna blir det inte lika mycket av, typiskt killar...
Och det är ju ganska bra med "bara" elva sidor, inte tvåtusen :) Och nu har jag lite fler grejer. Men jag vet inte om det är någon som helst fakta i det, men någon måste ju kunna hitta lite fakta. Annars är det ju en trevlig länk, ni får gärna säga till om det inte är "bra" :)
Här kommer den svenska:
translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&u=http://www.zoochat.com/1340/williams-dwarf-gecko-lygodactylus-williamsi-304123/&prev=/search%3Fq%3Dlygodactylus%2Bwilliamsi%2Bin%2Bthe%2Bnature%26client%3Dsafari%26hl%3Dsv%26biw%3D1024%26bih%3D672

Jag hoppas verkligen att man kan använda den...
Och samma sida, fast på engelska:

www.zoochat.com/1340/williams-dwarf-gecko-lygodactylus-williamsi-304123/

Hoppas sa det är bra, jag fattar ändå inte så mycket, men jag älskar att länka, så det är antagligen inte mycket fakta i den... Men jag hoppas det är något i alla fall. Det är ju en bild i alla fall :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild