Lygodactylus williamsi

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

39
11
mommo:
Jag vet. Om vi tar reda på lite fakta på man kanske vi kan lägga ihop det och... vips så är vi jätte smarta.

903
510
Evanjeline:

Jag har mailat en person som håller i en studbook om williamsi, och frågat efter var man kan hitta mer info. Så vitt jag vet är det de enda som försöker skapa en genetisk bas av cb williamsi på en internationell nivå. Jag hoppas man kan få del av artiklar, eller info som de samlat ihop, och att det innehåller något av värde.

studbooks.eu/

39
11
mommo:
Det börjar bli riktigt spännande :)

jag börjar ordna in faktan här:

De är akuthotade geckoödlor som finns i Afrika. Dom bor(om man ska vara specifik. Vilket vi är.) i östra Tanzania. Deras livslängd i det vilda är ännu inte känd. I östra Tanzania äter de ???

39
11
mommo:
Fyll gärna på.

429
254
JACLAR123:
Lever de i Tanzania? Jag har varit där, dock så jag ingen :( Om inte det var en brun hona, som tog en fluga på stenen.... :D

343
119
Salig:
Om jag inte minns helt fel lever williamsi i trädkronorna/på stammarna av en speciell sorts palm på en yta av 4 kvadrat kilometer. Så att du skulle ha sett en är osannorlikt JACLAR123 :) Inte omöjligt dock. Fredad art och förbjuden att exportera från Tanzania, men wc indivuder är fortfarande vanligt vad jag hört tyvärr. Återstår att ta reda på en massa om arten i det vilda.

903
510
Evanjeline:

Här finns en tyvärr kort paragraf om vilda Williamsi. Kanske inte jätteinnehållsrik, men det är något.

www.frontier-publications.co.uk/reports/Tanzania/Forest/CoastalForest1989-1994/FTER024KimbozaForest.pdf

det är  paragraf 9.3 den ligger under.

39
11
mommo:
Den var en bra grej i vårt fakta sökande.

903
510
Evanjeline:
Kan i alla fall kontstera om det stämmer att de inte ska hållas 1.2 om de lever 1.1 i naturen.

343
119
Salig:
Jag har hört om exempel där det fungerar att hålla både 1.1 och 1.2. Men om det är bra eller inte är en annan femma. Vilken herptil lever 24/7 i ett par i en så begränsad yta? Ingen som jag känner till i alla fall. Förutsättningen är ett tillräckligt stort terrarium i alla fall, men det blir såklart ett stort tryck på honan i och med konstant förökning när detta är möjligt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild