Mata för mycket

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

48
3
maxez:
Kan man mata en skäggagam för mycket? 

Ända sedan han fick mer plats så har hans appetit ökat.. 

Han är ca 15 cm och äter ca 10 mellanstora syrsor/dag och nån extra kackerlack..

68
27
Adamski:
Får han grönsaker? 

48
3
maxez:
Han får grönsaker varje dag men äter det inblandning bara

412
420
Hadara:
Unga skäggagamer äter mest animaliskt ändå :) små växande djur tror jag inte kan äta för mycket. Det är när de är vuxna man får passa sig så de inte vräker i sig för mycket

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Med rätt miljö så som värme och liknande tror jag de är mycket svårt att mata på ungar förmycket :)

Annars kan de nog leda till förstoppning om terrariet är för kallt :/

205
203
Micke_E:
En skäggagam jag hade åt massor men vände tvärt och slutade när han vuxit "färdigt". Om jag lade in för mycket mat åt han inte men med en eller någon insekt åt gången gick det bättre. Bara något att ha i bakhuvudet.

Roligt att den äter mycket!

2052
780
psyjoh:
Brukar de ändra matvanor av sig själva när de blivit stora så att säga? Min stora har dragit ner lite på insekter men har ej börjat med grönsaker dock,  hur mkt man än försöker. 

205
203
Micke_E:
Min åt inte mycket grönsaker, maskorosor (bara blomman) gick ner om man vickade den lite framför honom, majs, gurka och isbergssallad var ok. Tyvärr är det inga grönsaker med mycket näring. Finstrimlade morötter var också ok vill jag minnas. Sommartid gick vi runt i trädgården och jagade humlor och dylikt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild