Argentinska kackerlackor (dubia)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2693
2510
anders:

Jag har fått tag på ett gäng dubia nu förresten :) Enbart nymfer dock. Så jag beställde ytterliggare ett gäng fast vuxna från cricket express så att odlingen kommer igång lite snabbare.

76
16
Ergotamin:

cricket express är det ett bra ställe att beställa i från? Hämtade hem 200 nya dubia i dag jag oxå fast adulta behövde ha lite nytt blod.Snaky-bite det dricker bara jag dubian får inget sånt men har haft minst 4 fall när hanar har flygit och som jag sa innan har läst på ett par andra forum att det har hänt andra samma sak 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2693
2510
anders:

Jag tycker cricket express är bra. Trevliga och känns som det är bra kvalité på insekterna.

76
16
Ergotamin:

Ok tack för dit svar anders kasnke ska beställa där i från nån gång då 

44
1
snakybite:

Apropå dubia, är det någon här som har blivit allergisk dessa kackelackor?

52
2
Ztaahl:

När jag för cirka 2 år sedan odlade Dubia så fick jag otroliga astma-attacker efter att jag hanterat dem. Dock så vet jag inte ifall det var torven, som jag hade som bottensubstrat, som gav mig dessa attacker, eller ifall det faktiskt var Dubiorna..

Det är dock upp till bevis nu då jag har startat igång en odling igen, fast denna gång utan torven.

459
138
Pakke:

Ergotamin: Nej, jag har inte sagt att du ser i syne. Och mitt inlägg är inte inriktat mot dig. =)

Jag bara berättar för alla här i forum om hur fungerar mina dubiorna hemma hos mig. Men de kan bara hoppa och flyga lite. Flyga fram ca 3-4 cm. Inte mer. Så de är inte flygdugliga och kan faktiskt inte flyga runt i lägenhet.

Jag har pysslat med Dubia mer än 6 år i lådan utan lock. (Har haft mer än 1000-5000 st dubiorna hemma hos mig förut och ingen har rymt ur lådan utan lock.)

223
6
Susanne:

Vad jag sett med egna ögon så kan Dubia orsaka kraftiga astmaatacker.. ja. Så kraftiga att många varit tvungna att sluta helt med hantering av dessa djur. De avger/frigör ett ämne som känsliga personer inte tål. Dock vet jag inte om de faktiskt kan orsaka astma hos en som inte redan har sjukdomen. 

121
95
Kega:

Jag är allergis mot dubia, kan inte hantera dom med händerna längre. 

35
0
otrander:

har du det varmt så växer dem snabbare, föder upp snabbare men du förkortar dock livslängden på dem :) 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild