Sökes reptilbutik i och runt Helsingborg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

159
55
Rille2005:
psyjoh skrev:
Bomben6 har även väsande och dödskallar till bra pris. 
Lär ju vara betydligt bättre än att springa till affärer hela tiden. 

kanon.
han skickar grejern förmodar jag :-)

2052
780
psyjoh:
Både bomben o firemon skickar på post ja. 
Bra kvalité på insekterna oxå :)

159
55
Rille2005:
psyjoh skrev:
Både bomben o firemon skickar på post ja. 
Bra kvalité på insekterna oxå :)

bomben hade inte syrsor tyvärr

2052
780
psyjoh:
Kör på kackerlackor. Mer näring, skitar ner mindre och lättare att föda upp själv. 

159
55
Rille2005:
psyjoh skrev:
Kör på kackerlackor. Mer näring, skitar ner mindre och lättare att föda upp själv. 

okej men är inte kackerlackor för stora för en skäggagam född i mars?

2052
780
psyjoh:
Nej dem kommer i olika storlekar. Köp mellanstora dubia från firemon för 1kr st så blir det lagom :)
BBombes sorter finns oxå i lagom storlek. Bara säg till dem vilken storlek/längd du vill ha på dem så fixar dem det. Hade jag varit dig hade jag även köpt några fullvuxna så du får egna ungar att mata med. 

159
55
Rille2005:
psyjoh skrev:
Nej dem kommer i olika storlekar. Köp mellanstora dubia från firemon för 1kr st så blir det lagom :)

okej då får jag nog prova det :-)
Men hur vill de ha det för att trivas?
Vad äter de?
Funkar det med samma vatten gele som syrsorna fick plus sallad, morot, kattmat/torrfoder, maskrosblad....

2052
780
psyjoh:
De äter samma skit. Firemon har bra foder till insekterna, efter jag började ge mina insekter det så har ödlorna börjat äta mkt mer. Sen fuktigheten beror på art. Tar du tex. Dubia från firemon så vill de ha det torrt. Även väsarna från bomben vill ha lite torrt. Döskallar däremot vill ha lite fuktigare har jag märkt och till dem har jag bara lite fuktiga, vissna löv så funkar det bra. Finns skötselråd på sidan om dubia och hur du föder upp dem. 
Tog ett par månader innan min odling kom igång men senadte veckorna här har det sprutat ut ungar. Minst 100-150/ vecka. Tror dem är gravida ca. En månad. 

2052
780
psyjoh:
Ska själv köpa till lite fler vuxna för det tar ett tag innan dem växt till sig till lagom storlek. Själv har jag fem arter jag varierar med. 

2052
780
psyjoh:
Sen Stina här på sidan har en art som heter panchlora nivea (banankackerlackor), som min lilla skäggis älskar att jaga då dem flyger :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild