Jag ska göra mitt bästa för att försöka svara på dina frågor, samtidigt som jag även har ett par frågor att ställa dig :)
Anlag för albino och albinodjur finns i dom flesta ormarter, frågan är oftast vad man är villig att betala, nästan allt går att få tag i om man är beredd att öppna plånboken.
Vill man ha tag på en billig albinoorm som blir mellan 1,5-2 meter skulle jag gissa att majsorm är det enklaste alternativet, framförallt billigast :) pratar vi sen olika boa & pyton så stiger priserna rejält ju mer "ovanlig" art det är, och som du själv nämnde så är kungspyton & kungsboa dom som vi ser mest av i Sverige (Nu pratat jag enbart albinoformen)
Vill du läsa mer om Blodpytons rekommenderar jag mitt skötselråd här på terrariedjur.se, men kan skriva direkt att det absolut inte är någon pyton som man köper som första orm :P dock vet jag inte alls hur mycket erfarenhet du har av ormar & större pytons sen tidigare så det låter jag vara osagt.. Men man ska ha klart för sig att det är stora & tunga ormar, min största hona väger +25kg!
Albino-rutpytons är olämpliga av andra anledningar, då syftar jag främst på prislappen :) Annars är dom lika "enkla" som vilken rutpyton somhelst att sköta om. (Jag har även ett skötselråd om rutpytons här på sidan).
För att sammanfatta det lite kort, man ska välja en art som intresserar en & inte gå så mycket på vad alla andra tycker är en bra orm... har man intresset & ett sunt förnuft så finns inget som stoppar en från att köpa sin drömorm, inom vissa gränser givetvis.. men där kommer det sunda förnuftet in ;)
Har du fler frågor så ställ dom ska jag göra mitt bästa för att svara på dom..
Lycka till!