Förslag hittills

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 45

293
354
Dynamitella:
Jag har inget förslag i nuläget förutom att jag hoppas att fler kan få bra omdömen. Strunta i dåliga omdömen för risk för pajkastning, men just att kunna klicka i en liten stjärna eller ett att ge någon någon slags "tumme upp" vore jättebra.

Vad jag ville säga är att jag är imponerad och glad över sajten. Det fungerar klockrent och är mycket lättnavigerat och vackert.

264
125
Bildpunkt:
En liten notering vid editerat inlägg skulle vara smidigt. Så man vet om det ursprungliga meddelandet har ändrats.

Men kanske inget som är jätteviktigt. Men är det inte allt för svårt att lägga till skulle jag uppskatta det :)

101
24
ploa:
Mitt förslag till denna (nästan perfekta) sida är:
Köp & sälj:
Kunna "bläddra" mellan annonserna utan att behöva gå tillbaka( typ jag väljer säljes, ödlor och kan sedan kolla varje annons med ödlor säljes i tur och ordning, utan att behöva backa på sidan ( hoppas ni fattar hur jag menar)

Forum:
Jag har själv svårt att hålla mej uppdaterad på vilka poster det är skrivet, det man ser är de 15 sista skrivena posterna, jag skulle hellre kunna se alla senaste posterna och var de är skrivna ( personigen läser jag sällan orm och instekts trådar)
Vore bra om  länkar till andra sidor vore klickbara. (nytt fönster)

Och så en ny ide:
Ni har ju fixat en massa fina finnesser på sidan, det jag letat efter många gånger är en "latmask" med terrariumväxter, där man kan söka på olika typ av växter av vad de behöver: värme, fuk,t höjd, mm. med bilder. Kanske det går at fixa så medlemmar kan skriva själva om olika växter och deras egna erfarenhet.

Jag tror i skrivande stund att vi har VÄRDENS finaste sida för reptilinrersserade som finns, och om vi hjälper Anders (Terrariedjur) så kan den bli ännu bättre.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:

ploa, tack så mycket för tipsen!

Köp & sälj:
Om jag förstått det rätt så är det alltså en "nästa annons"-knapp som bör finnas när man är inne på en annons, så att man slipper hoppa bakåt och klicka på nästa.

Forum:
Menar du en sida med mer detaljerad information av senast aktiva trådarna, där man bland annat ser vilken kategori de finns i? Eller menar du de faktiska inläggen inuti trådarna?

Terrariumväxter:
En liten lista på växter har varit i planen länge. Min egna kunskap om detta är dock väldigt begränsad och jag har försökt hitta folk som kan tänkas ställa upp. Jag har t.o.m själv sammanställt en kort lista över några av de vanligare växterna, men för att det ska vara något användbart så behöver de grupperas in, och åtminstone ha lite kort information om varje växt om vad som behövs för att de ska fungera.

Det ska finnas en gammal artikel av Per Löfving om just terrarieväxter som ska vara bra (Har inte läst den själv dock).  Jag har varit i kontakt med honom, men då det var ett gäng år sedan och han har lite fullt upp så har han inte lyckats få tag på den ännu. Är det någon som kanske känner till det, och möjligtvis har den backupad? 

Alternativt att det finns någon som kanske har väldigt bra koll på växter för terrarium, och skulle känna sig manad att skriva en artikel/lathund för olika växter till olika vivariumtyper.

2052
780
psyjoh:
Borde finnas en knapp som heter nästa tråd när man är inne i en tråd. Borde vara länkat från vilken sektion man gick in från, ödlor, ormar, senast aktiva spalten osv..

49
51
jsl:
När man inte är inloggad måste man gå till första sidan för att kunna logga in. Jag tycker att det  vore bra om inloggningen låg i sidhuvudet istället. Då kan man logga in oavsett på vilken sida man befinner sig i oinloggat läge.

264
125
Bildpunkt:
jsl: Tycker jag också låter som en bra idé :)

593
551
Redfoot:
Går det att ändra citattexten så att det syns vad det står utan att man ska behöva förstoringsglas? ;)
/R 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2512
anders:
Redfoot skrev:
Går det att ändra citattexten så att det syns vad det står utan att man ska behöva förstoringsglas? ;)
/R 

Har nu ändrat textstorleken, samt ökat kontrasten lite så att den blir lättare att läsa :)

276
119
Maqea:
När jag söker i forumdelen så skulle jag önska att de senast startade trådarna hamnar längst upp i stället för tvärt om. Nu hamnar de först startade trådarna längst upp. Kanske finns det en inställning men i såfall har jag inte hittat den. =)
Kanske skulle det vara bra  med en funktion där man kunde ställa in om om man ville se senast startad tråd/senast svarad tråd eller tvärt om osv högst upp.
MVH M
Logga in för att posta i forumet
Sida av 45
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild