Parning skäggagamer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

2052
780
psyjoh:
Nu är den första lilla ute :)
Den är betydligt rödare än de andra som ser normalfärgade/gråa ut än så länge :)

2052
780
psyjoh:
Här är de fyra :)
3 till på väg ut :)

2052
780
psyjoh:
Första kullen för detta året håller på att grävas igen :)

2052
780
psyjoh:
Min största kull, 33 ägg. Fick kassera 2st, ett var dött och ett var punkterat antagligen från när hon grävde igen eller la dem. 31st befruktade. Fick även första tvillingägget som satt ihop som ni ser i burken uppe i högra hörnet. Får se vad som sparas... :)

2052
780
psyjoh:
Är det vanligt att skäggisar lägger 3 kullar eller mer?
Min hona har redan lagt  64 ägg nu på 2 kullar fast hon inte fick mer mat än vanligt. Däremot efter andra kullen har hon ätit mer. Nu börjarhon bli riktigt bred igen och väger nästan ett halvkilo. Hon har även börjat gråva lite smått men vet inte om det är för hon har nytt terrarie eller om hon bär på en till kull med ägg?
Någon som varit med om fler än 2 kullar efter varandra?

1159
626
Temla:
Mina honor lägger 3 kullar så om din gräver är det kanske dags igen. skratt Tur att man inte är skäggagam.... Puh! 

2052
780
psyjoh:
Jag som hade hoppats att det var slut för denna omgången nu när hon flyttat till nytt. Får väl avvakta nån dag o se och isåfall ställa in en ägglåda. 

2052
780
psyjoh:
Så nu är det dags igen :)

1159
626
Temla:
Grattis! Och... du kan möjligen räkna med en fjärde äggläggning också, så bli inte förvånad. :) 

2052
780
psyjoh:
Jo hon har tyvärr börjat växa till sig så jag misstänker det. Hon klarade knappt tredje. Man såg både bäckenben, svansben och ryggrad. Men hon har ätit ordentligt så jag hoppas innerligt att hon blivit bred av maten. Tvivlar på att hon klarar av en fjärde. Här kommer dock en bild på den minsta skäggis jag någonsin sett. Max 5cm från nos till svans. Otroligt söt ;) antar att den blygsamma storleken är pga att hon hade ovanligt stor äggproduktion, 95 ägg på 3 kullar.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild