Parning skäggagamer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

2052
780
psyjoh:
panterophis skrev:
Naturlig kost är ju alltid det bästa och naturlig kost är insekter och inte gnagare och som falk säger så är det inte bra att överdriva med tillskotten

Ok.. vad jag läste är extra kalk uppenbarligen bra vid äggläggning. Sen pinkisar för extra fett efter läggning men gav ett par innan då hon krånglar just nu med insekterna. Så allt för att detta ska gå så bra som möjligt nu när hon är så ung. Men rätta mig gärna om jag har fel..

Vad gäller grönsaker så äter hon väldigt lite sådant. Har försökt på alla sätt..

1275
1725
Falk:
Du kan öka kalkmängden men inte överdiva den, pudra bara nån dutt extra. Eller så fixar du snäckor så kan du dra ner på kalciumet.

2052
780
psyjoh:
Ok..

Men nu ska jag bygga en kläckare och har kollat på två varianter. En med lock på äggburken och en utan som hade en sne plastskiva för avrinning så det ej droppade i äggburkarna. Annars var de byggda på samma sätt. Vad rekommenderas?
Lock på burkarna eller inte. Med allt annat jag kläckt har jag haft lock men vet inte hur det är med skäggisar?

56
16
exotiskadjur:
Jag använder mig av plast äggen som man köper på affären till påsk med godis i då har du ett tak som är runt och slipper dropp på reptil äggen.
i med vermiculit o sen äggen och sen godis ägget i kläckaren.

2052
780
psyjoh:
exotiskadjur skrev:
Jag använder mig av plast äggen som man köper på affären till påsk med godis i då har du ett tak som är runt och slipper dropp på reptil äggen.
i med vermiculit o sen äggen och sen godis ägget i kläckaren.

Perfekt. Men var fan hittar man ett sånt nu hehe?
Får höra med min gamla mor hon har allt möjligt skräp hemma ;)

56
16
exotiskadjur:
Godis affären här uppe brukar nog ha dom året om tror jag.
kolla nån större godis affär som godishuset om ni har någon där du bor.

11
22
viol:
psyjoh skrev:
Ska kolla intresset men själv vill jag behålla mellan 1-3st. Finns det intresse här där jag bor blir det kanske fler. Bygger nog en kläckare :)

Men det räcker för oss. Här behålls ingen för dessa vi har räcker gott och väl har vi sagt, krävs ju tid för både dom och tre barn

903
510
Evanjeline:
Oh snap, där kom frugan och satte ner foten;>

2052
780
psyjoh:
Klart det räcker med dem vi har men finns intresse så varför inte kläcka fram till dem som vill ha. Kommer ju höra runt bland familj och vänner.. en liten ska jag iaf behålla. Hehe.. jojo men hon har sina intressen och jag har mina. Jag hinner med både och.. sen hur många som kläcks och behålls ska kollas upp innan läggning så vi har ett par veckor på oss. Hade jag fått bestämma hade jag haft ett helt terrarierum ;)
Men man får så klart förhandla med chefen hehe..

... och nu kommer det snart hårda ord?! ;)

..och jag vet att när hon ser dem små liven så kan hon wj motstå dem. Det var detsamma med jungfruarna som kläcktes hehe..

Nu blev det helt plötsligt en familjediskussion detta.

11
22
viol:
psyjoh skrev:
Klart det räcker med dem vi har men finns intresse så varför inte kläcka fram till dem som vill ha. Kommer ju höra runt bland familj och vänner.. en liten ska jag iaf behålla. Hehe.. jojo men hon har sina intressen och jag har mina. Jag hinner med både och.. sen hur många som kläcks och behålls ska kollas upp innan läggning så vi har ett par veckor på oss. Hade jag fått bestämma hade jag haft ett helt terrarierum ;)
Men man får så klart förhandla med chefen hehe..

... och nu kommer det snart hårda ord?! ;)

..och jag vet att när hon ser dem små liven så kan hon wj motstå dem. Det var detsamma med jungfruarna som kläcktes hehe..

Nu blev det helt plötsligt en familjediskussion detta.

Chefen har sakta nej för tillfället. Kanske längre fram men vill någon ha självklart kläcker vi fram
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild