Parning skäggagamer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

2052
780
psyjoh:
Har läst en del men står olika på flera sidor så ni som fött upp innan dela gärna med er så jag vet vad som blir bäst :)

Administratör
Medlem i SHF
2696
2514
anders:

Du sätter in en ordentlig låda i terrariet som hon kan lägga äggen i. Du vet ju inte när hon kommer vilja lägga äggen.
Tänk på att hon säkert kommer lägga fler kullar, så föd inte upp för många, du kommer ha fler chanser om du skulle vilja ha flera i framtiden.

Göd henne både innan men framförallt efter.

2052
780
psyjoh:
Räcker en pinkies om dagen nu innan och mat som vanligt?
Tar väl iaf två veckor innan läggning?

2052
780
psyjoh:
Vermiculite eller jord i lådan?

2052
780
psyjoh:
Läste att de är viktigt de dricker mkt nu. Vatten med kalk. Hon dricker sällan. Blir nån droppe från mitt finger och nån enstaka gång kan hon klämma två 2ml sprutor med vatten. Är det tillräckligt eller man bör tvinga?

353
317
panterophis:
Pinkies tycker jag att du ska sluta ge helt och hållet

1275
1725
Falk:

Börja inte och trycka i henne en massa kalk och dyl i onödan utan öka bara en liten del.

Varför ger du pinkisar?

2052
780
psyjoh:
Falk skrev:
Börja inte och trycka i henne en massa kalk och dyl i onödan utan öka bara en liten del.

Varför ger du pinkisar?

För att bygga upp lite fett nu innan. Hon har varit krånglig med maten. Förstår att det är viktigare efteråt.. 
Klart man bör öka kalkmängden men som sagt och jag förstått så är det viktigare efteråt. Första skäggisarna jag ska kläcka så alla era tips mottages. Men det står olika på alla sidor och får även olika tips från denna sida.. så någon med mkt erfarenhet av detta får gärna svara. :)

2052
780
psyjoh:
Fick höra nu oxå att ju mer gödning innan desto fler ägg och vill ej ha så många. Men man kan ju alltid välja hur många man vill spara. 

353
317
panterophis:
Naturlig kost är ju alltid det bästa och naturlig kost är insekter och inte gnagare och som falk säger så är det inte bra att överdriva med tillskotten
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild