Vad är detta för ödla?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i GHF
20
6
Palm:

dessa husgeckos kommer i från indien  Hemidactylus frenatus eller Hemidactylus  flaviviridis så någon av dessa kan de vara

225
4
ia_:

Det  är definitivt inte en Homopholis wahlbergii. 

Jag tror pytonjocke är på rätt spår med Gekko Grossmani.

Finns en bild här på Gekko Grossmani som känns rätt lik den du lagt upp bild på: www.milwaukeereptiles.com/geckolistImages/58.jpg

Hemidactylus sataraensis är också en gissning, även det en indisk liten gecko. :)

1691
798
fluffis:

Jag har varit i kontakt med min kusin som lyckats ta sig från Indien hem till Sverige.

Han säger att ödlan var ca 1 dm inkl svans och att den lät som en gummiödla när den hoppade :)

Han såg den inne när han bodde i nordvästra Indien. Staden heter Ahmedabad och ligger i delstaten Gujarat. Där är väldigt fuktigt och varmt.

När jag frågade om den liknade den på länken svarade han: Tror inte den jag fotade hade lika rund skalle som i länken. www.milwaukeereptiles.com/geckolistImages/58.jpg.

Han hade två foton till och som jag har fattat det så är den ena samma ödla som den i första inlägget men den andra är en annan. 

Det finns även en film. Jag ska se om jag kan fixa upp den en vacker dag :)

1691
798
fluffis:

Här är en liten film. Det är en mobilfilm men den kan spelas upp i quicktime eller windows media player. Ser man bättre vad det kan vara? anilsson.nu/MOV00491.3gp

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild