Stäppvaran

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

13
2
Ekstedt93:
Okej tack alla för svar boken ska beställas :)

1275
1725
Falk:
Kackerlackor, syrsor, gräshoppor och snäckor kan jag rekomendera att du sätter igång och odlar =)

4
2
marcusbakker:
bra storlek på burk . massor av gömställen . varm o kall plats . stort bad . och dricks skål mindre . massor av grnar o rötter o sten . desert uv ljus . vanligt ljus . mata med mollusker, insekter, fisk o kött , vitaminer livet ut ska dom ha .. mata dom tien för ofta .. dom har tendens o bli feta lätt .

1275
1725
Falk:
Fisk och kött ingår inte i deras naturliga diet

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Varm och kall plats? Vad innebär det?
Vad är desert UV-ljus?
Vad är vanligt ljus?

Ska man komma med tips så kanske man behöver specificera det lite bättre??

Och nej fisk och kött behövs absolut inte även om kött kan vara en tolkningsfråga :)

54
1
Kiiimpa:
Lånar tråden lite då jag precis blivit med en liten stäppisunge :) 

Jag är lite orolig... Min stäppvaran sover, sover och sover.... När jag öppnar terraiet vaknar han såklart och väser lite lagom när jag tar i honom. Det jag däremot inte gillar är att han är alldeles för passiv i handen, man kan liksom nästan lägga honom på rygg utan att han gör motstånd, så ska det väl ändå inte vara??

Tacksam för svar från er som har/haft stäppvaran och helst ungar.

Medlem i SHF
537
750
Patch:

Låt bli att hantera han.... fixa bara de lilla du behöver i terrariet...  se till att han har gömställen, rätt temperaturer och bra ljus!

Så ska du se att den kommer ta och bli piggare igen (ja om han nu inte är sjuk, så håll uppsikt på håll så mycket de går) :)

MvH Alex

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild