Dabbagamer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

163
34
Danne:

psyjoh skrev:
Jag tycker exoterra håller värmen bra. På vintern täcker jag dock över 1/4 av nättaket. HIDlampan till solplatsen justerar jag höjden på. Använder inte dimmer eller termostat och det funkar bra när man hittat rätt höjd. 

Tack för info. Räcker inte ventilationen som är framme på burken? Kan tänka mig att det blir varmt i rummet och "bortslösad värme" med så mycket ventilation från nättaket?

2052
780
psyjoh:
Jag har lysrörsramp framför halva taket sen HID lampa på ena 1/4. Men som sagt täcker över den sista 1/4 på vintern dels för värmen men även för att luftfuktigheten sänks till 10-15%  
Nu är det dock inte dabbagamer utan skäggisar jag har. Men klimatet är ju ungefär  detsamma. Tycker inte det påverkar värmen i hemmet. Nu har vi en stor lägenhet iofs men här är svinkallt redan nu innan värmen satts på i  huset. 

163
34
Danne:
Glömde bort att rampen + en spot tar upp 3/4 av ytan. Ska plöja igenom mer info nu.

2052
780
psyjoh:
Vet inte hur stora dabbisarna blir. Men mina skäggisar växte ur exoterra rätt så snabbt. Så det blir att när mina ägg kläcks så får dem flytta in i dem istället. 

163
34
Danne:
Ah... Vad rekommenderar ni för storlek på terrariet för 1.0 uromastyx ornata? Exo terra kanske inte ens har en modell som uppfyller kraven för dabbagamer?

2052
780
psyjoh:
Hur stora blir dem, 30cm eller nåt?
Sen kan du ju räkna ut själv..
Tycker själv exoterra är bra, praktiska och snygga men som sagt dem är på tok för små.. hade gärna sett att det fanns en 120 modell och en 150 modell..

2052
780
psyjoh:
Det ska finnas en tysk modell som ser precis likadan ut med tak och dörrar som gör större modeller. Har dock glömt bort namnet..
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild