Problem med en vattenagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

903
510
Evanjeline:
Synd;< Hade varit en bra lösning annars.

5
1
Finnfjollan:

hejsven skrev:
Hur länge har du haft den? Hur ser inredningen ut? Jag har märkt hos mina vattenagamer att desto mer dom har att ''göra'' i terrariet desto mindre fokuserar dom på att komma ut. Men vissa är bara så 

Hej!

Jag har en del klättergrejer, samt ett stort kar som han kan bada i, får sätta ut bilder här sen =)
Men det kan säkert alltid förbättras!

5
1
Finnfjollan:
Temla skrev:
Brukade han kanske få komma ut ibland hos sin förra ägare och vill göra så även nu? Vad händer om du tar ut honom en stund, lugnar han ned sig i terrariet sedan då? Det kan det ju vara värt att prova så han inte skadar nosen om han fortsätter sådär. Jag har flera ödlearter som håller på så men de lugnar ned sig om de får komma ut en stund. Och som hejsven säger, har han tillräckligt med stimulans i terrariet? Grejer att klättra på, krypa under m.m. Han kanske helt enkelt är uttråkad? :) 

Hej Temla,

Vet ej hur han hade det tidigare faktiskt, jag hade honom ute en del när jag precis köpt honom och det gick bra, sen nä jag köpte detta stora terrarie (2,5 högt och 1,6 brett och tror det är 80 djupt) så blev han jätterädd när jag skulle ta ut honom? Fick upp honom några ggr på axeln men hoppade rakt ut i luften för att komma ifrån mig? Satte in honom igen, och provade dagen egter igen men då flängde han runt som en galning där inne och tillsist blev han arg, så jag lät honom helt enkelt vara. Provade några ggr till men det var samma visa, jag får klappa honom upp till svansroten ungefär men sen sticker han.
Har släppt ut honom så han får traska runt lite men det känns inte rätt sen när jag fångar in honom för han ser väldigt hotfull ut och gapar emot mig. 
Har en skäggagam som är väldigt handtam så jag är inte ledsen för att jag inte får plocka upp min vattenagam.
Men som sagt, jag får nog inreda lite mer!

4
0
2masj:
Du har iallefall stort nok terra til han.
Han vil klatre oppover denne karen, heng opp lianer og lag basking-spot opp mot lampene og ha vann i hele bunnen.
Han vil bade og skite i i vannet og da ha det veldig bra:)

Hvis det fortsetter tar du planter o.l inn mot glasset slik at han ikke kan komme til.. sort of.. 

Soting av rutene kan og hjelpe.. svart inne, men innsyn(motsatt fra i bil)

Lykke til ?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild