Vattenagam, Matkrångel?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Gummesson94:

Ja det är så att jag fick ta över en vattenagam som var i ganska dåligt skick, av en tjej som inte kunde ha hand om han mer. han va nästintill svart när han kom hit, man såg att han hade haft ömsproblem då endel taggar trillat av och var halv av för att de låg ett lager öms på, han har även fått ett kroniskt sår vid nosen ( som dock är väldigt vanligt för vattenagamer )
Jag fick hem han i söndags kväll måndag förmiddag var han JÄTTE grön och fin! Men han är lite kinkig via maten, han åt måndags kväll 2 kackerlackor och 2 zophobas. Dock hade han spytt upp en zophobas och en kackerlacka såg de ut som när jag städade dagen efter. Hur tycker ni att jag ska gå till vägar bäst via matbiten?
Tanken är att han ska till veterinären nästa vecka för en undersökning och även få någon salva för hans sår vid nosen. 

Tar inte ut han mer än vid rengöring av såret och städandet i terrariumet!

Tack på förhand ! :)

1159
626
Temla:
Hoppas du får hjälp med detta av någon kunnig (så jag bumpar upp tråden lite, hehe).
Min första tanke går till värmen, om det är tillräckligt varmt under värmelampan så han kan smälta maten ordentligt. Men det har du säkert redan tänkt på.

2
0
Gummesson94:

Hejsan! Tack så mycket har fått lite olika tips jag ska testa :)

Ja hans värme ligger på 33-34 grader så det är tillräckligt varmt hos han :)!

Medlem i SHF
537
750
Patch:
Jag skulle nog öka tempen till 38-40 iallafall :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild