Problem med terrarium :-)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9

429
254
JACLAR123:
För min del skulle jag använda Petbox, Prg att det ger bra ventilation. Jag tycker det blir lite pilliga med bra vent i en hammarplast. Så att inte jungfru smiter. :D

Medlem i SHF
4045
5096
Jonas_:
Undrar hur många hammarplast-lådor det säljs till folk i reptilhobbyn varje år i Sverige, intressant :) Det är en självklarhet i varje herpares hobbyrum, själv tycker jag dom slår alla petboxar från zoo alla dagar i veckan.. bra pris, många storlekar, oftast bra kvalitet osv

Men smaken är olika för oss alla och det tycker jag är tur.. tråkigt det skulle vara annars...

Hoppas det löser sig med boendet för ödlan.

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
JACLAR123 skrev:
För min del skulle jag använda Petbox, Prg att det ger bra ventilation. Jag tycker det blir lite pilliga med bra vent i en hammarplast. Så att inte jungfru smiter. :D

Är ju lättare att göra bra ventilation och rymmningssäkert om man kör hammarplast om du frågar mig iaf :-P 

2052
780
psyjoh:
Har smartstore i olika storlekar men där är borrat hål både i lock o sidor som är för stora för två jungfruungar. Tänkte det blir mindre pill att täcka ett petbox lock med nät än att täcka en hel smartstore låda. Blir lite snyggare oxå än att ha massa nät på sidorna. Så småningom finns det ett terrarie dem ska in i men det får vänta :)
Vet inte hur snabbt dessa växer?
Vad kan det ta 4-6 månader innan de når en könsmogen storlek?

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
psyjoh skrev:
Har smartstore i olika storlekar men där är borrat hål både i lock o sidor som är för stora för två jungfruungar. Tänkte det blir mindre pill att täcka ett petbox lock med nät än att täcka en hel smartstore låda. Blir lite snyggare oxå än att ha massa nät på sidorna. Så småningom finns det ett terrarie dem ska in i men det får vänta :)
Vet inte hur snabbt dessa växer?
Vad kan det ta 4-6 månader innan de når en könsmogen storlek?

Dom växer väl ganska fort. Men runt 8 månader så börjar dom lägga ägg och dom har ju inte vuxit färdigt riktigt då

2052
780
psyjoh:
Tenebrosa du som verkar ha erfarenhet av jungfrungar, kan man ge dem nyfödda dubia eller är det hellre cgd nu när dem är nykläckta? 

239
197
Danpss:
Jag ger mina nyfödda bananflugor och myr syrsor och cgd! Växer så det knakar :)

2052
780
psyjoh:
Har inga flugor för tillfället. Bara cgd. Dubia nymferna ser lite stora ut fast de är födda idag.. 

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
psyjoh skrev:
Har inga flugor för tillfället. Bara cgd. Dubia nymferna ser lite stora ut fast de är födda idag.. 

erfaren och erfaren, jag har läst en hel del men har väl inte haft dom mer än ett år kanske.
Jag tycker dubia är lite förstort åt dom små så jag ger bananflugor och bönbaggar och självklart cgd. Så börsöka få tag på nå småfoder om du kan 

429
254
JACLAR123:
Fast b.dubia är så pass mjuka, så det ska nog gå..
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild