Nedbrytare i terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
Hej, har börjat med mitt dröm terrarium, 100x50x80 med en bakgrund från varanmicke, en vattendel, ett vattenfall, fogger, levande växter, Regnsystem, m.m. Kommer bli sjukt nice tror jag, men! Detta är i princip ett självskötande terrarium, men en sak saknas ju. nedbrytare, i vattnet och på land. Det kommer ju falla delar av växter och löv ner i vattnet och på land. och man missar ju ibland dessa och då blir det lätt kvalster har jag hört, så vad kan man ha för Nedbrytare som inte kommer störa min Morelia viridis? Millipeder? Gråsuggor? Kackerlackor? :) 

903
510
Evanjeline:

www.reptileforums.co.uk/forums/planted-vivariums/659337-bio-active-substrates-how-why.html

Här är en lång tråd om biosubstrat som är jättebra.

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
Tack så jättemycket, uppskattas! Fin sköldpadda på din bild.

903
510
Evanjeline:
Tack;P

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:
Hej! Vad kul att du startat upp ditt drömterrarium. Kan säga direkt att du inte får några kvalster om du inte har nedbrytarinsekter, dock skulle det bli ganaka skitigt utan dem och det hade nog inte fungerat så bra om su vill ha ett snyggt regnskogsklimat med många levande växter. Regnskogsvivarium gör de bästa bioterrarierna. Det finns många olika typer av nedbrytarinsekter, däribland tropiska gråsuggor och hoppstjärtar. Själv har jag främst Folsomia candida men även annat småty och gott. En god bakterieflora är också viktigt, detta får du lättast genom att ta en näve jord från någon annans terrarium (som redan kör med biosubstrat) eller utifrån. du behöver inte oroa dig för ormkvalater om du tar jord utifrån, sådana finns i te vilt i Sverige.

Lycka till! :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild