Någon som har sett de här på mässor ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

384
18
mr_fan:
Någon som har sett de här på mässor?

Pogona barbata

Pogona minor

Naultinus  gemmeus

och vad brukar priset vara? =)

88
153
LunarBallReptiles:

Jag har inte sett någon av ovan nämnda på mässor i Sverige.
Finns kanske att få tag på i Hamm eller liknande.

---------------------------
Lite hjälp till stavning.

Ordet nån, använd ordet någon istället.
Det heter sett, inte sätt. Sätt använder du som ex. Sätt dig ner.

Domma finns nog inte i ordlistan ens....
Dessa eller de här är bättre att skriva.

Vad priset brukar VARA är rätt ord.

Glöm inte STOR bokstav vid start av varje ny mening, namn m.m.

// Ingen stavningsexpert men lite hjälp skadar aldrig ;-)

953
1840
peter54:
Lunar
Jag fixar ;)

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
LunarBallReptiles, låt oss säga att jag var dyslektiker, hade du rättat mig då? Varför leka forumgestapo? Bara drygt och skapar dålig stämning

238
14
Regnskog:
Get, tycker det är bra att man rättar. men kanske inte så här offentligt, t.ex. har jag också inte förstått vad ''domma'' menas och därför inte kunnat svara. Så man borde rätta men inte i själva tråden :)

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
De två översta arterna har jag ingen koll på alls. Men Naultinus gemmeus kan gå att hitta ute i Europa ibland, men då ligger de på 15 000 kr och uppåt ungefär... De är lite svåra att hålla också beroende på hur man bor, de vill ha det svalt.

384
18
mr_fan:
tack kakmonstret :D

88
153
LunarBallReptiles:

Get.... VAR finner du att jag leker forumgestapo?

Jag hjälpte bara honom om hur det bör skrivas.

Men du menar att en dyslektiker inte ska få hjälp med sitt problem?!?!
Det är väl bättre att hjälpa någon som behöver hjälp än att bara strunta i det.

Jag gjorde iallafall ett försök till lite hjälp både med frågan det gällde och lite med stavningen.

Du klagar på mitt inlägg som att det skapar dålig stämning medans ditt inlägg inte var till minsta hjälp för någon och är det som verkligen skapade dålig stämning.

Har du inget snällt att skriva så är det bättre att strunta i det... =)

Mvh  ForumGestapon ;-)

384
18
mr_fan:
hej get vet att det inte hade något  med tråden att göra att lunarballs... rätta ord det tyckte jag var bra när det hålldes på en trevlig ton =) men nu vill jag helst att vi fortsätter tråden som den är så ifall någon vet om det som står i mitt inlägg så kan dom göra inlägg för vill inte att alla trådar alltid ska bli massa bråk denna tråden kan la handla om det som tråden handlar om OBS INGET ILLA MENAT MOT NÅGON !!  mvh gecko12

68
27
Adamski:
Om du undrar över vad som finns till salu i europa är de bra att söka på Terraristik, www.terraristik.com/tb/list_classifieds.php

Vad jag hittar är 1.0 Pogona minor till salu och den står att den är mycket sällsynt. Hittar ingen som säljer Pogona barbata så även den verkar ju ytters sällsynt.  
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild