Vad tycker ni? Första orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

218
47
asus:
bara onödigt krångel att mata utanför, dock jag e lite nojjig av mig så när jag matar mina ormar så lägger jag tidningspapper under ormen när den "dödar" råttan, funkar om du inte vill att ormen ska få bottensubstrat på käket :)

278
122
Snakedude69:
Personally i think you should see what snake you are interested in. I know everyone says to get a Corn snaked and then a ball python, and slowly move up.   I disagree with this, then you have 2-3 snakes you really dont want just to get experience.  
   If you want a snake.... read about it... reasearch it.    find people who have the same type of snake.  See a adult version. I would even ask if you can help take care and help feed.  Once you have the snake you want and you know what it needs.   I would recomend getthing the snake that you want. 

343
119
Salig:
There are 3species of snake that I'm really interested in (not counting venomous) and those are the hognose, gtp and southern white lipped python Leiopython hoserae. The white lip is my nr1 snake but I don't have any room for a 3,5m long animal in my current home. I do plan on getting one when I havethe room, I have contact with a breeder so that will go just fine :) The hognose is the snake that I want that I can get at the moment :) I'm doing my research until the day I bring the snake home, and beyond that day too.

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:
Jag skulle nog föreslå Afrikansk hussnok kanske? (Lamprophis fuliginosus) Min hane är ca 5 år gammal nu och 67cm lång, tun som ett lillfinger. Mycket trevlig orm, gabska lagom stor om man vill inreda fint, de förstör inte så mycket växter. Aktiv och pigg är han också, nästan alltid mer eller mindre synlig. Lättskötta är de också! Dock har jag min hane i ett 120x50x60 terrarium, men enligt lag går de ju bra att hålla i ett sådant du har. Honor blir betydligt större, rekommenderas inte heller att ha flera tillsammans då de är kanibalistiska.

343
119
Salig:
Jag ska kolla runt lite :) just nu är jag inne på trynsnok, men det kan ju förändras. Är trots allt ett par veckor kvar innan jag kan börja tänka på att ta hem ett djur till.

741
681
Binks:
Ja trynsnok är ju inte svåra att få tag på nu så de är bara slå till.

218
47
asus:
har inte trynsnoken nån form av gift?, läste nämligen det i en tråd för ett tag sen (snokar e inte min grejj) eller jag som läst fel ? xD

343
119
Salig:
Visst har den det, men det är inte särskilt potent och det krävs att ormen ska tugga en hel del. Hade inte tänkt att hantera djuret mer än nödvändigt, så tänkte inte direkt ge den någon anledning att hugga till. 

218
47
asus:
ah okey okey, ne som jag skrev så e snokar inte riktigt min grejj.. vart mest bara nyfiken hehe :)

1275
1725
Falk:
Boiga cynaea går ju inte av för hackor heller om man gillar arboreal colubrider
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild