Tyrkia 2013

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

85
124
ThorHakonsen:

Dette var egentlig en familietur til Side, Tyrkia (mellom Antalya og Alanya), men det er veldig bra herpetofauna i området - og kan anbefales (men legge det til våren)

Tidspunktet jeg var der nede på er langt fra ideelt for herptiler, men med litt innsats og svette - så ble det da noen bilder og funn.
Jeg var stort sett i området rundt bye Side, men hadde en tur litt oppi fjellene - uten at det gav med så mye mer.. Skal man dra hit som en ren herpetur, anbefaler jeg å dra mye tidligere (mai). Men er det en solferie, så fungere stedet fint til litt herping ellers også

Jeg så totalt 10 forskjellige arter, omtrent halvparten av disse fikk jeg ok bilder av. Det som manglet mest i varmen var slangene - så kun 3 slanger. (alle var Natrix natrix persa)

Lista var :

Bufo viridis
Pelophylax ridibundus
Mauremys rivulata
Testudo graeca
Laudakia stellio
Hemidactylus turcicus
Ophisops elegans
Phoenicolacerta laevis
Trachylepis vittata
Natrix natrix persa

I tilleg kommer litt morsomme insekter, fugler og krabber

Bufo viridis

Hemidactylus turcicus

Laudakia stellio

Natrix natrix persa

Mauremys rivulata

Phoenicolacerta leavis

Pelophylax sp.

Athene noctua

Odonata

Acrida ungarica

274
148
Flosker:

Hej Thor

Åker till Side påsk veckan i år har du några plattser som du kan rekomendera att ta sig till, för störts chans att se sköldpaddor?

mVH Micke

85
124
ThorHakonsen:

Påskeuken bør være veldig, veldig bra for herping i det området !

Om det er landskilpadder du vil se (Tesudo graeca), så bør du kunne treffe disse i området mellom hovedveien og stranden (rundt ruinene) - jeg så bare en når jeg var der (pga høye temperaturer) og den var inne på fotballstadion :)

Er det sumpskilpadder du vil se, så skal jeg sende deg en kartlink - send meg en PM eller finn meg på Facebook - samme sted som du finner sumpskilpadde bør det også være stor mulighet for å treffe en del slanger (som du forøvrig også bør treffe rundt riunene)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild