Fy f*an!.. :(

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

238
14
Regnskog:

Pga. ignorans i samma hus som jag bor i får jag inte ha kackelackor längre (dubias) då dom anser dom som skadedjur...Detta betyder förstås att jag ej kommer kunna ge min yemenkameleont och två skäggisar bra med föda och deras hälsa är viktig för mig så jag är orolig att sälja dom blir det enda alternativet. Visst måste dom ha någon kackelacka i sin föda?! Tror ni att det blir bäst att sälja dom?

Vilka djur kan klara sig utan kackelackor på terrariestorlek 120x50x50? 

270
80
Mjos:

Måste måste de väl inte.. Men hur ska de kunna kolla det varje dag, om du har kackerlackor hemma? Och be de läsa på lite om Dubia innan de ställer krav.

238
14
Regnskog:

Mjos, visst. De KAN ju överleva utan, men frågan är först kostnaden för foder med samma näringsrika kött (pinkies, innehåller inte lika mycket fett som folk tror btw.) men frågan är ju hur bra dom kommer må om dom får syrsor då och då. Dom ska ju ha ganska varierat med foder osv. plus så är ju dubias så enkla att odla så behöver ingen större kostnad till foder förutom grönsaker, syrsor t.ex.

238
14
Regnskog:

Och dom kan kolla det varje dag, är 16 år i ett gruppboende med personal som har rätt att kolla igenom mitt rum...Tycker också det är lite konstigt att säga att dubias är skadedjur när vi har en stor j*vla myrstig som går rakt igenom huset!

270
80
Mjos:

Ja, det var ju skit :( Som 16-åring brukar man sällan ha någonting att säga till om. 

384
18
mr_fan:

det finns la kackerlackor som inte förökar sig ifall dom kommer ut? kanske det kan va ett förslag?

238
14
Regnskog:

Spelar ingen roll tyvärr, så länge det heter kackelackor så får jag ej ha dom. Och jag är rädd att det kanske eskalerar till syrsor t.om. 

Ormar och spindlar får man inte heller ha, vafan är det här igentligen? Nord korea?..

Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:

Står detta i hyreskontraktet? Vad är det för typ av gruppboende?

741
681
Binks:

B. dubia är inte skadedjur.

Tar de sig ur behållaren så kommer de väldigt troligt dö ganska fort.

Bara ha en plastback som är repfri på insidan så finns de inte en chans i Sovjet att de tar sig ur.

De kan inte heller flyga.

Vad du har på ditt rum ska de väll inte ha något att göra med, sålänge det inte strider mot Sveriges lagar och licenser.

238
14
Regnskog:

Det är ett LSS boende. 

Jag vet att de inte är skadedjur, det är bara helt enkelt företaget som äger boendets regler och tyvärr går det ej att ändra på. :(

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild