Varför inte vara med i en förening?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9

1685
794
fluffis:

"Att betala med kort skulle aldrig fungera då det tar för lång tid med varje transaktion. I stället för att kunna släppa in 10-15 pers/min som betalar kontant så skulle det bara bli 2-3 pers/min. 

Sen så tar väl 99% av alla besökare med sig kontanter då bara ett fåtal utställare tar kort."

Jag förstår att du tänker så att det tar längre tid och är klyddigare med kort. Det är en intressant fråga och jag har inte gjort någon tidsmätning men faktum är att jag betalar inträdet med kort varje gång jag är på reptilmässan utanför Köpenhamn och det gör andra besökare också. Den här mässan påstår jag är betydligt större än Expo syd och kön ganska lång. Det känns inte som om kön går långsammare än kön på någon mässa i Sverige så min upplevelse är att det faktiskt inte tar längre tid men som sagt, jag har inte tagit tid på det :) Vad har du för källa till dina siffror?

Hehe, att ha med mig så få kontanter som möjligt strävar jag efter, annars kommer jag hem med mer än vad jag har tänkt :)

229
124
CJBReptiles:

Vad har du för källa till dina siffror?

Jag jobbade som bartender för några år sedan så jag baserar mina siffror på egna erfarenheter. Jag satt även i entrén några gånger så jag vet vilket stopp det blir i kön så fort någon tar fram sitt kort.

Självklart går det att lösas genom att man betalar med kort innan insläpp och uppvisar kvitto när man kommer fram.

741
681
Binks:

Att betala med kort kostar för de första pengar för den som ska ta betalt, eller?

Det går skapligt mycket fortare att betala kontant än med kort, kort ska läsas in, skickas info, tryckas kod, info ska skickas igen och sen är det klart.
Jag gissar på 20sekunder.

Kontant slänger man fram en hunka och de sitter en man med ett lass 20lappar som ger dig växel tillbaks, och detta går på MAX 5sekunder om du inte ska fråga något eller klaga på att kön var lång.

424
33
samthe0ne:

Azeam: då är det min gode man som tyckte att det var en onödig utgift just då. Ska dock pusha för det igen: med en insektsätande Skäggagam hemma måste jag liksom ha insekter hemma för att han ska må riktigt bra :). 

4
0
feanaro:

Anledningen till att jag inte gått med i någon förening än är för att den närmaste (Alba) är 3 mil bort, men nu funderar jag på att gå med ändå bara för att träffa folk med samma intresse. Hoppas att de har några intressanta exkursioner man kan följa med på =)

Angående det här att ALLA har tid att vara med tror jag inte riktigt på. Ska jag vara med i en förening så vill jag kunna vara delaktig inte bara betala in pengar varje år, och det tar 40 min dit och 40 min tillbaka för mig kan tänka mig att andra har ännu längre att åka.

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

tänk om man bara hade haft 3 mil  :)

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:

Har du bara 3 mil är du garanterat bland de som har närmast. :)

741
681
Binks:

Haha Westman.

Du är ordförande i en förening som ligger typ 15-16mil bort.

De har jag inte tänkt på :)

4
0
feanaro:

Ja som sagt andra har säkert ännu längre att åka och har man en bli så går det snabbare. Det är ju bra för föreningarna om det finns folk som är så engagerade att de åker 15 mil för att gå på möten, det är jag för lat för och jag antar att det blir rätt så dyrt.

Tror Alba har medlemmar som faktiskt bor i Norrköping men jag kan ha fel....

Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:

Vi i Alba är främst bosatta i Norrköping men har några lite spritt i Sverige.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 9
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild