Animallover_1984 skrev:
Hej igen och tack ör era svar m.m.
Petbox går nog bort då...om de så kan lyckas krypa ut (hur osannolikt det än må vara)...om mn inte kan täta hålen på något enkelt sätt? Petbox verkar ju smart annars...men kanske blir det en plastback ändå i slutändan...hmm...
Kommit på en "grej" sedan jag skrev här sist som gjorde mig lite "vänligare inställd" till att ta in snuskiga kryp i mitt hem igen, haha. Jag kan ge de som aktivering och proteinkälla till mina övriga djur (de som jag inte tänkte på faktiskt också kan och t.o.m. bör äta insekter, haha). Jag delar nämligen inte bara tillvaro med en sköldpadda (reeves) som gillar äckliga kryp till middag, men också en guldhamster, tre tammöss och fyra tamråttor. Tror de skulle uppskatta lite insekter (som inte torkats) ibland.
Har ni bilder på era "krypanläggningar" så får ni gärna visa hur ni löst "krypfrågan" :-)
Mvh/Animallover_1984
Animallover_1984 skrev:
Hej igen och tack ör era svar m.m.
Petbox går nog bort då...om de så kan lyckas krypa ut (hur osannolikt det än må vara)...om mn inte kan täta hålen på något enkelt sätt? Petbox verkar ju smart annars...men kanske blir det en plastback ändå i slutändan...hmm...
Kommit på en "grej" sedan jag skrev här sist som gjorde mig lite "vänligare inställd" till att ta in snuskiga kryp i mitt hem igen, haha. Jag kan ge de som aktivering och proteinkälla till mina övriga djur (de som jag inte tänkte på faktiskt också kan och t.o.m. bör äta insekter, haha). Jag delar nämligen inte bara tillvaro med en sköldpadda (reeves) som gillar äckliga kryp till middag, men också en guldhamster, tre tammöss och fyra tamråttor. Tror de skulle uppskatta lite insekter (som inte torkats) ibland.
Har ni bilder på era "krypanläggningar" så får ni gärna visa hur ni löst "krypfrågan" :-)
Mvh/Animallover_1984
En kan jag bara svara, att ha petbox fungerar ju kanon för mina dubior och de kunde knappast klättra över. Men problemet är med petbox är att de kan skapa sprickor där de kan klättra över. (Om man använder "sandpapper" som man brukar ha att diska på). Men jag använder de aldrig istället ha vanligt trasa eller sånt, så de förblir rent och dubior kommer inte kunna klättra över.
Och absolut, hanar kan inte flyga över som andra säger! De kan bara glidflyga... Har testat fram med hög värme och det visade sig till slut att hanar kan knappast flyga över petbox eller lådor som folk påstår sig.
Dubior kan faktiskt "hoppa" över. Men inte flyga. Till t.ex vissa som har högar upp 20-30 cm och petbox/plastlådor som har 20-30 cm höjd, vilket att dubior kan hoppa över från högar.
Ibland förstår jag faktiskt absolut inte att folk som säger "oj dubior kan faktiskt flyga!". Det är bara myt. Har aldrig sett de kan flyga, så gärna visa video om de kan flyga annars är det bara myt.