Moment 22, hitta mentor för giftormshantering

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

Medlem i GHF
174
357
Fredriko:
Janeman skrev:
Handlar ju inte om att man inte lämnar referenser ! Utan att de inte finns i deras krets! Micke

Detta har jag varit med om, men jag ser det inte som ett problem. Personen jag skulle köpa av kände inte till min referens. Då ringde han referensens referens och den personen gick i god för min referens och sen var det ok för mig att köpa. Ofta är hobbyn inte större än så. Har man kunskaper och ett kontaktnät så är det nog sällan problem. 

Men jag håller med folk ovan att det är bra att säljare står på sig och inte säljer till okända. Skitbra till och med!

13
10
Janeman:
Jo det löste sig för mig med på samma sätt!

13
10
Janeman:
Okänd blir man ju för ungdomar som inte varit med i många år! Jag känner många kända uppfödare och de känner mig genom åren och resor och uppfödning av ormar! När jag födde upp Trädpyton så var det inte många i Sverige som hade lyckats med det! Nu är det annorlunda! Micke

13
10
Janeman:
När jag berättade vem jag är i vardagen så var det för att ni skulle få en klar bild av vem jag är, för ni som inte känner mig! Men istället så kommer det hånade kommentarer från vissa som jag inte tycker har med saken att göra! Och dessutom gilla hånet mot en medlem! Trodde det var högre moral på en sådan här sida! Jag var bland första medlemmarna på Repti.net när det startade för mer än 15-18 års sedan tror jag det var! Och har aldrig upplevt något på den sidan under alla år! Finns även mina bilder på Trädpyton som ligger på sista sidan av bildcollaget under Morelia viridis som är tror jag ifrån 2001-2002! Micke är mitt användarnamn där för er som tror att man är okänd! Skrev inte dessa inlägg för att bli hånad utan för att stödja vem jag är för att jag varit borta en tid ifrån hobbyn när det gäller giftorm! Har fortfarande pytonormar!!!
avslutar här! Micke

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:
Janeman skrev:
När jag berättade vem jag är i vardagen så var det för att ni skulle få en klar bild av vem jag är, för ni som inte känner mig! Men istället så kommer det hånade kommentarer från vissa som jag inte tycker har med saken att göra! Och dessutom gilla hånet mot en medlem! Trodde det var högre moral på en sådan här sida! Jag var bland första medlemmarna på Repti.net när det startade för mer än 15-18 års sedan tror jag det var! Och har aldrig upplevt något på den sidan under alla år! Finns även mina bilder på Trädpyton som ligger på sista sidan av bildcollaget under Morelia viridis som är tror jag ifrån 2001-2002! Micke är mitt användarnamn där för er som tror att man är okänd! Skrev inte dessa inlägg för att bli hånad utan för att stödja vem jag är för att jag varit borta en tid ifrån hobbyn när det gäller giftorm! Har fortfarande pytonormar!!!
avslutar här! Micke

Jag tror inte folk försöker håna dig. Men om det är ungdomar som inte känner dig så vet de ju inte om ifall du är kapabel till att ha giftormar eller inte, och då kan de ju inte sälja något med gott samvete. Visst, det känns förmodligen skitfrustrerande för dig, speciellt när du hållit på med giftormar och andra reptiler tidigare, anser att du själv har vad som krävs och kanske även har längre erfarenhet än vad de yngre har.
Men man får helt enkelt visa vad man kan, skapa ett kontaktnät och sakta komma tillbaka in i hobbyn. Det fixar du nog galant så länge du vill.

13
10
Janeman:
Vad kallar du det då!!!! Vadå skapa ett kontaktnät! Det har jag! Jag känner de mest kända uppfödarna i Sverige, men de verkar inte känna dem! Ska aldrig skriva ett inlägg här mer! Micke

741
681
Binks:
Beror på vilka ormar det är du känner uppfödare för?
Om det är inom gift så har du ju isåfall någon/några där som kan gå i god för att du är en reko och vettig typ som de kan sälja till.

Och är de okända för säljaren så får väl säljaren fortfarande kolla upp de.

Skulle jag stöta på ett namn jag inte känner igen så vet med stor säkerhet någon inom min närhet i hobbyn vem det är, svårare än så är det inte att ta reda på saker.

Och jag har inte sett någon göra dig till åtlöje?

1685
794
fluffis:
Janeman skrev:
Detta gäller i Jönköping!

Där ser man!
Jag skulle önska att reglerna inte är kommunberoende utan gemensamma för hela landet.

Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:
Janeman skrev:
Vad kallar du det då!!!! Vadå skapa ett kontaktnät! Det har jag! Jag känner de mest kända uppfödarna i Sverige, men de verkar inte känna dem! Ska aldrig skriva ett inlägg här mer! Micke

Vad pratar du om?
Vem/vilka hånar dig?

1275
1725
Falk:

Men vad är grejen, har du blivit nekad att köpa utav någon? Känner du uppfödarna så går väl dom att använda som referens isåfall om du känner dom så pass bra.

Men att bli nekad att köpa gift är något man får räkna med även om man håller gift hemma, likaså är det ju ett måste att säljaren känner sej trygg med affären också.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild