Bakgrundsbygge, vad använder ni för cement?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

30
0
aircooler:

vad använder ni för cement till era bakgrunder, blöter ni på frigoliten förs innan ni cementerar så att det fäster bättre. Har ni lös eller fast betong, vad funkar bäst. Vad har ni för erfarenheter av att göra egna bakgrunder. Tips och ideer är välkommet

Mvh Eva

238
14
Regnskog:

Hej, denna tråd ska finnas i "bakgrundsbygge" och inte "terrariumbygge". Dock så ska jag köra fogskum på mina byggen ovanpå frigoliten. Lycka till Mvh

46
27
MathiasNordstrom:

Jag körde med fin cement, blanda grov blandning så den ej är vattnig sedan lägga bakgrunden ned med framsidan uppåt sedan satt jag och bara "tröck" dit cement. En nackdel med det är dock att bakgrunden blir tung men håller för väldigt mycket. Hyllorna i den bakgrunden höll för 10 kilo. Testade detta med vikter men håller säkert för mer men var ingen risk för mer vikt än 10kilo :)

46
2
Jogga:

Använde husfix

www.byggmax.com/sv-se/byggvaror/farg-/spackel/filler-utomhus-p18234

blandade det löst och penslade direkt på frigoliten. Typ 3 lager. 

Målade och lackade sen.

Nästa gång ska jag prova blanda i färg direkt i husfixet. Läst att många gör så.  Och måla sedan på med andra färger för skuggning m.m

30
0
aircooler:

Tack för svaren, ska nog prova rep/filler lät  som det är lättare att hålla på med

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild