Försäkring

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

36
15
Ola88:

Jo som rubriken säger försäkring, bara en lite fråga  hur många är det som har sina djur i reptilväg försäkrade eller ej ? för jag menar vi har ju nästan det mesta i hemmet som täcks av någon försäkring, så är det vanligt att man försäkrar reptiler? eller är det mer av ett undan tag om man har lite (dyrare) avels djur eller så?
//Ola

36
15
Ola88:

ofy:o ja då kan jag för stå att att du har de, jag har dock ingen på mina ormar då jag har varit rätt förskonad från både sjukdom pch annat, det ända jag har haft med vet å göra va när en av killarna fick framfall eller vad man ska säga på hemipenis, så fick operera väck ena men,som tur va så funkar den andra fin fint;)

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:

Det är väl bara Agria som försäkrar reptiler, och för grundförsäkring ligger priset runt 550 kr per år har jag för mig. Så vill man ha råd att ta djuret till veterinär och opereras så försäkra.

En undersökning + röntgenbild går lätt på ett par tusen, krävs sedan ingrepp så är det det tiodubbla som beskrevs i tidigare inlägg.

31
1
RobinF:

Därför som man ska plugga till veterinär ;)

456
202
isdrake:

Jag har också mina reptiler försäkrade. Det blir snabbt dyrt om det händer något. Dessutom är det billigt att försäkra reptiler. :P

Men har man väldigt många djur är det nog lönsammare att strunta i det och lägga dom pengarna på att bygga upp en buffert istället. 

229
124
CJBReptiles:

Precis som isdrake säger så är det inte ekonomiskt hållbart att ha alla sina reptiler försäkrade om man har många.

Jag har runt 80 ormar och skulle jag betala 550/år för varje orm så skulle det kosta mig 44 000 årligen bara i försäkringar. Lägger jag i stället undan 44 000 varje år och betalar veterinärbesöken kontant så skulle jag vara miljonär om 25 år. Och då har jag räknat med veterinärskostnader på 4000/år. Men har man mindre än 10-15 reptiler så kan man ha dem försäkrade.

Mvh Carl Johan

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild