Fel och sälja giftormar till miderårig?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

63
12
johansk:

Tycker att man väntartills personen fyllt 18 . Då kan inte säljaren stå till svars för vad en myndig person gör.  Tycker det ska vara en kura för giftormar som kanske hår på 2000 så enbart människor som verkligen har inyresse för djuren är dom som har dom. Kan inget speciellt om giftormar så licens kansle redan går att få?  Skillnaden på en pistol och en kobra antar jag är att en pistol styr du själb till 100 procent en giftorm gör vad den känner för själv 

142
5
JulefridHosOnkel:

Johansk, det där köper jag till 110%.

142
5
JulefridHosOnkel:

Ptja, jag personligen vet också väldigt unga människor som har huggormar/kobror, oavsett ser det ut att fungera klockrent... Åsikterna skiljer väl sig åt i takt med vilka man omger sig med helt enkelt... Jag förstår att säljare är nojiga och drar en radikal åldersgräns, och det är allas personliga val om man vill göra så, men samtidigt finns det undantag om man varsamt ser sig omkring för som sagt så kan man inte dra alla över en och samma kant. 

12
7
Atra:

Jag står fast vid det jag skrev.

Fantastiskt va folk är lätkränkta i vanlig

ordning .

1275
1725
Falk:

Själv skulle jag inte ens sälja en katt till en minderårig person

69
16
Havoc:

Tänk på att konsekvenstänkande ej utvecklats ordentligt hos en person i tonåren. Detta sträcker sig oftast upp till 25 års ålder. Idioti by default varesig du tror på personen eller icke.

Hej å hå.

142
5
JulefridHosOnkel:

Haha, major shitstorm incoming.

63
12
johansk:

Jag är 25 snart och kan inte få telefon att dtava som jag vill  så jag säger inget :D

142
5
JulefridHosOnkel:

Hehe, fast ironin i det hela är att många som pratar om åldergräns själva började med giftiga djur långt innan dom hade åldern inne xD

346
310
panterophis:

hur kan ni veta det? ni kan ju inte påstå något sånt utan att ha bevis...

Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild