Rhacodactylus leachianus, Yate, Type C

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:

Hejsan,

Jag lyckades få tag på en individ av ovanstående art och lokalitet på Rödovre-mässan i Köpenhamn i oktober. Tror att det är en hona och nu är jag på jakt efter en hane.

Vet ni om det finns någon som har denna lokalitet i vårt land?

Mvh,

Andreas Calais

Medlem i DHF
1083
778
Westman:

hur va den mässan??

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:

Den va helt okej. Mindre än jag trodde, men det fanns rätt mycket på borden.

Medlem i DHF
1083
778
Westman:

ok skulle va intressant och kolla in den

67
33
FinnW:

Hur var utbudet på Pilgift?

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:

Minns inte, tror inte det va så värst - eftersom jag inte minns :P

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:

Åter till ämnet...

Är det någon som vet någon i vårt land som har Rhacodactylus leachianus Yate Type C?

Eller kanske känner någon utanför vårt land som har dem?

Är som sagt på jakt efter en hane.

4
1
Ferdo:

Type C ? Dem blir 40-43cm,

Jätte ovanliga och många säljer fakes. Vem köpte du den av, Är det efter Philip Trempers leachies?

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
Av en dansk vid namn Henrik, han i sin tur hade köpt föräldradjuren från England och Holland (om jag minns rätt) för dyra pengar.
Hon är väldigt lång och kraftig trots att hon inte är så jättegammal än, så hon kan nog blir rätt rejäl.

/Andreas

4
1
Ferdo:

Kakmonstret skrev:
Av en dansk vid namn Henrik, han i sin tur hade köpt föräldradjuren från England och Holland (om jag minns rätt) för dyra pengar.
Hon är väldigt lång och kraftig trots att hon inte är så jättegammal än, så hon kan nog blir rätt rejäl.

/Andreas

Är ingen hater men när man köper en leachie utomlands och har ej tillgång till vem som är avlare och varifrån djuret kommer har man sannorligen blivit blåst, detta pågår även på dem större reptil show som Hamm. Type C är få människor som har repashy & phillipe och några till. Köpa loss 1 går runt 25-35 pap.

För när du ska avla sedan vidare, Måste du ha korrekt fakta när du säljer ungar. Folk jobbar hårt för att hålla visa lokaliteter rent.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild