Svullen snok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:

Jag har nyligen upptäckt att min fyraåriga 1.0 Lamprophis fuliginosus tycks ha svullnat upp rejält, framför allt under hakan och runt halsen, men även resten av kroppen. För cirka en vecka sedan hade han två bulor omkring 10cm från kloaken, dessa är fortfarande kvar men inte lika synliga. Trodde först att det kunde vara kopplat till öms, men nu har har han ömsat, för tre dagar sedan, svullnaden har minskat något men är fortfarande mycket tydlig. 

Är det någon som varit med om något liknande eller vet vad det kan bero på? Har hört teorier om att det kan vara kopplat till öms (Vilket inte verkar stämma längre) eller eventuellt njurproblem.

Tacksam för svar!

MVH

Smilla

Medlem i DHF
1083
777
Westman:

kan ha någon infektion

bara gå till djur doktorn

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:

Har ringt den enda veternär i närheten, som tar emot reptiler, ett flertal gånge under olika tider på dagen (under öppettid) de senaste dagarna och har hittills inte fått något svar. Dock är jag inte så säker på att de är särskilt kunniga på reptiler i fråga, de är mestadels soecialicerade på fåglar och gnagare.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild