kameleont

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

234
1
tinagustafsson:

hej!

Jag undrar om kameleonter kan få dåligt självförtroende om dom misslyckas att fånga en insekt? :P

För när han försökte ta en syrsa förrigår så lyckades han inte ta den försökte bara en gång sen satt han där hela dagen och var sur.. kan de vara så att dem får dåligt självförtroende och blir sura? :P

Mvh Tina

1159
626
Temla:

skratt... mina gör likadant. Ibland kan dom försöka två gånger men efter det så vägrar dom att prova igen på ett bra tag. Jag tror det kan ha att göra med tungmekanismen på nåt sätt. Det kanske är lite obehagligt för dom att skjuta ut tungan i luften utan att träffa bytet. Kanske nån vet svaret på den frågan. 

234
50
costanza:

Självförtroendekris kan vi nog utesluta :p Kanske inte var så hungrig + att det lär väl gå en del energi för att slunga ut tungan? Har ingen som helst erfarenhet av kameleonter, vore intressant att veta vilken träff % de vanligtvis har om man släpper insekterna "fria" i terrariet?

234
1
tinagustafsson:

vad bra att det inte bara är Django då :) jo antagligen så är det så. och hade han varit riktigt hungrig så hade väl han försökt igen, när det är zohobas då ger han inte upp i första taget kan man säga :P för de är ju så smarrigt ;)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild