Dvärggeckos

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

343
119
Salig:

Tjenare! :D 

Lite nyfiken hur många här på TD som håller dvärggeckos av alla dess slag. Tänkte att man kan dela med sig lite av sina erfarenheter här. 

Vad utfordar ni era ödlor med? Jag kör på en variation av minisyrsor och buffaloworms. Försökte med bananflugor, men jag tröttnade snabbt på dem :P Vad matar ni era små med?

Och dela gärna med er av foton på terrarier/djur här också! :D Alltid kul att se hur andra har det. 

Ha det gott!

//Jacqueline

120
60
xTheod:

Lygodactylus williamsi. 

Småsyrsor, stora bananflugorna. B.dubia nymfer ibland :)

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Jungfrugecko - Lepidodactylus lugubris

Hos mig får dom bananflugor, dubia, bönbaggar tropiska gråsuggor, mjölmask

Och sen bla cgd, papaya sylt (hc), dgd och fruktgel 

xTheod Lygodactylus williamsi äter inte dom frukt? 

120
60
xTheod:

Jo det händer men är ingen favorit. Ungarna får mosad banan de första veckorna. 

343
119
Salig:

Vore trevligt om mina ens ville ge sig på annat än kryp. Väntade en flugkultur idag som aldrig dök upp med posten, och mat är en bristvara just nu då min zoobutik går in småsyrsor på onsdag 2/12... Min uppfödning av syrsor har inte kommit igång än tyvärr :P

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

det är bra att ha lite "nödfoder" hemma, kulturer som sköter sig själv tex bönbaggar eller gråsuggor 

160
91
turboadde:

Har inte HC lite kryp hemma som du kan ge då?

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

såg att dom precis fyllt på lagret med lite olika som passar bra tilll våra små krabater 

67
33
FinnW:

Dom säljer även små djur på Grodor&foder och på Cricket express.

343
119
Salig:

Jag får mitt foder på måndag, kunde skrapa ihop lite över helgen :) Så det har löst sig :) Men jag har ju helt klart lärt mig av mitt misstag, hädan efter kommer jag ha en reservplan tillgänglig för alla tillfällen. Man lär sig av misstag som tur är

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild