Mata foderinsekter med apelsin

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

160
91
turboadde:

Hej

Ni som matar era foder-djur typ syrsor och kackerlackor med apelsin. Vart köper ni apelsinerna? Är dom ekologiska eller köper ni besprutade och lägger i? 

Om dom e besprutade har ni då kvar skalet på dom eller inte?

/Andreas

1253
476
leedragon:

med kameleonter har  jag fått  höra att man ska ta det lugnt med appelcin,  tror att det innehåller oxalsyra eller nåt, bespruttade kan man väl inte använda? då tar det ju död på insekterna

160
91
turboadde:

Vet inget om det med kameleonter tyvär men det mesta jag lästa tycker jag förordar apelsin till foderinsekter. Men jag har då aldrig sett ekologiska apelsiner säljas nån stans så därför min fråga.

351
314
panterophis:

jag kör apelsin till alla mina kackerlackor och har inte märkt något negativt fast jag inte köper kravodlade. Man ska däremot inte ge citrusfrukter om insekterna ska användas till reptiler

1159
626
Temla:

Jag ger apelsin ibland till min Dubia odling men inte till foderinsekterna. Jag kör vanliga apelsiner (har inte sett några kravodlade i min affär) och brukar ta bort skalet. Funkar bra, dom äter och förökar sig normalt och jag har inte märkt något konstigt. 

197
16
SibiriskTiger:

Precis som Panterophis nämner ska man vara försiktig med citrusfrukter till foderdjuren. Såklart beror det på vilken reptil som ska äta av insekterna, men jag tex använder inte apelsin för att mina Crested gecko ska äta insekterna och de kan inte bryta ner ett visst ämne som finns i citrusfrukter.

16
0
SaraM:

Vad skall man då hellre mata foderdjuren med för frukt? :) brukar lägga i havregryn också...

384
18
mr_fan:

384
18
mr_fan:

päron och morötter och även roman och rucolla sallad

2
0
Jonta:

Ja har en odling dubia och dom ger ja citrus frukter.Mina foder dubia får inte citrus frukter..Jag har Skäggagamer och dom ska inte ha citrus frukter.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild