vad kan man ha i ett 30x30x45 ?? =)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

47
4
Crestie:

Har 2 stycker 30x30x45 terrarier här hemma som jag har använt till C.Ciliatus juveniler tidigare, men som nu står tomma efter att jag köpt in större terrarier. Har inte varit reptilare mer än ett par år och har hittillls hållt mig till cresteds. Men nu står här två exo terras knappt ett halvår gamla och ser ledsna ut. Så min fråga är vad kan man ha i dessa?

Söker något som är relativt lättskött. =)


158
19
Johanon:

spindlar funkar bra :)


478
592
Rottenroth:

Skorpion ska väl fungera också?


47
4
Crestie:

oooookej, ska nog va lite övertydlig här att när jag menade insekter tänkte jag mig typ en vandrande pinne eller nåt sånt. Spindlar och skorpioner och liknande känner jag mig inte helt övertygad kärlek för om jag ska va ärlig =P haha


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2689
2500
anders:

Finns väl en del coola skalbaggar att ha :) Jag är själv rätt okunnig inom insekter, men finns säkert någon insektsintresserad som kan ge dig tips på en bra nybörjarart.


412
419
Hadara:

små trädlevande gecko arter kanske ? Ljungfrugeckos? phelsuma klemmeri? 


47
4
Crestie:

phelsuma klemmeri är absolut ett alternativ! =) dock har jag funderingar över hur man utfodrar dem. Hur gör man med banan flugor och så? att släppa dem rakt in i ett väl inrett terrarie känns som att man kommer ha egen flugodling i terrariet sen om inte alla äts upp eller att de försvinner ut i hemmet via ventilationen.


242
29
Blues:

Pygme kameleonter.


268
19
Iguania:

Jag släpper bara in bananflugor och låter de vara lösa i terrariet när jag matar mina djur och jag har i princip inte haft några rymmare och de har inte förökat sig heller. Du kan ju också ha dom i en glasskål om du är orolig, när de är kalkade lär de knappast kunna klättra upp för den.


55
1
JLundgren:

Pilgiftsgrodor är ju jäkligt häftigt annars! :) Herpers i Uppsala har ju också inne några häftiga dvärggeckos:

www.herperschoise.se/product.html/sphaerodactylus-elegans?category_id=79

www.herperschoise.se/product.html/tropiocolotes-tripolitanus-2?category_id=79

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild