Köpråd för gecko ödla

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
arelius:

hej alla här inne!

Jag kan börja med att säga att jag är nybörjare på detta med ödlor så jag skulle vara väldigt tacksam för lite hjälp när det gäller ett eventuellt köp av en ödla o dess tillbehör.

Jag hittade en annons på blocket som jag tyckte verkade intressant men skulle behöva lite proffisionell expertis inom området.

så jag länkar till blocket o sen hoppas jag att ni kan komma med lite kommentarer, tips och råd till mig.

www.blocket.se/orebro/Geckoodla_41845593.htm?ca=8&w=1

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2696
2514
anders:

Hej!

Kul att du funderar på att skaffa en ödla.

Just leopardgeckos är vanliga nybörjarödlor, och passar väldigt bra som en första ödla då de ofta kan bli väldigt handvana. Det är viktigt att se till så att ödlan man köper är frisk. Vad jag kan se på bilden verkar den inte haft några allvarliga problem med öms, då den har kvar sina tår.

Jag tycker annonsen ser prisvärd ut. Det du skulle behöva komplettera med är en fuktlåda.

En fuktlåda är en liten plastburk du sätter in i terrariumet där du klippt ut ett hål i locket som geckon kan krypa ner i. Väl inne i plastburken kan du använda dig av mossa eller något annat fuktigt substrat som hjälper till då geckon ska ömsa.

Det skulle även vara bra med en termometer så du kan ha koll på hur varmt det blir i terrariumet.

Det finns säkert fler folk här på sidan som kan ge dig bra tips. Det var ett par år sedan jag hade leopardgeckos själv, så allt är inte superfärskt i huvudet.

2
0
arelius:

tackar för synpunkterna :-)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild