Livsfarliga ormar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i GHF
642
412
Jimmy:

www.expressen.se/kvp/brandkaren-i-chock--bagaget-fullt-av-ormar/

 

Undrar vilken typ av livsfarliga ormar det handlar om, Kungspytons kanske?

Pardon my french, men blir så j**la trött på den här typen av journalistik... Och vad har bilden med artikeln att göra?


293
354
Dynamitella:

Fan vad löjligt. Var ormarna 4 meter vardera och kan svälja en människa? Nja, då förtjänar de inte heller rubriken.

Likväl var de i sina påsar, stängda.

 


264
125
Bildpunkt:

Bara jag som har svårt att tro att de låg i "kassar"? Hammarplastbackar låter troligare. Eller är det vanligt att man fraktar levande ormar i påsar? :P

Känns bra att de iaf hade sådana ormkunskaper att de kunde konstatera att det var farliga ormar..

 

Edit: Dålig översättning från danska.. www.fyens.dk/article/2380626:Odense--Uheld-i-Odense--Bilen-var-fuld-af-kvaelerslanger


48
13
nasicus:

Man mår bättre av att inte läsa nyheter på expressen/aftonbladet. Tänk på att varje gång ni går in på sajterna så genererar det pengar till ännu mer skräpjournalistik.


218
47
asus:

en orm måste nå runt 30 feet=9m innan den kan svälja en människa


478
592
Rottenroth:

Bildpunkt : Det är rätt vanligt att man använder tygpåsar. Dem är enkla och ormen behöver inte exponeras för mycket vid omgivningen även fast bagaget lär sköta det rätt bra självt!


366
157
Linus:

Det luktar ju överdrifter om hela den här artikeln, men bara för påpeka det så behöver ju inte orm kunna äta en människa för att vara livsfarlig.


Medlem i SHF
4041
5085
Jonas_:

En kramorm bör väl kunna svälja en människa för att anses som livsfarlig, annars vet jag inte i vilka sammanhang en kramorm kan kallas livsfarlig :)

Även om jag reagerar på hela sättet artikeln är utformad, i min värld finns det ingen ogiftig orm som är värd att kallas livsfarlig. Sedan finns det ju situationer med ormen som kan vara livsfarliga men det är en annan femma..


Medlem i GHF
642
412
Jimmy:

Jag har kollat vad danska tidningar skriver, och de noterar objektivt att mannen hade två lådor med pytonormar i bilen som hans bror tog hand om efter olyckan.

Eftersom det rör sig om pytonormar så är de ju livsfarliga för gnagare, men som Expressenjournalist kan man naturligtvis rycka ordet livsfarliga och utelämna resten.

 


Medlem i DHF
1083
775
Westman:
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild