Köns bestämning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

80
1
amina:

Någon som kan se på våra sötnosar va dom är. Dom blir 5månader om 8 dagar och vill ju ej att dom börjar bråka tacksam för svar 

305
147
HenkePetersson:

Är inte så jätte insatt i skäggisar, men jag skulle säga att bild 2 är en hane. bild 4 är lite svårare kan kanske vara en hona eller en underutvecklad hane

276
119
Maqea:

Skäggisar könsbestämmer man bäst genom att de ligger som vanligt på mage och så lyfter man svansen så nära 90 grader det går uppåt. Då ser man lättast om det finns två knölar strax bakom kloaköppningen eller en knöl. En knöl i mitten är en tjej och två knölar på var sin sida av svansen är en kille.

Fota dina sötnosar igen rakt bakifrån med svansen lyft och se till att bilden är skarp vid svansroten. Då är det lättare att se och hjälpa dig.

80
1
amina:

Tack kan jag maila dom bilderna till dig då?

80
1
amina:

Här kommer två bilder till 

424
33
samthe0ne:

ser ut som 2 honor tycker jag

80
1
amina:

Är du helt 100 på de?

276
119
Maqea:

Det är svårt att se. De är kanske för små att avgöra exakt ännu. Ljuset faller bättre på den nedre bilden än på den övre så skuggorna kan spela ett spratt där. Jag skulle säga att den övre ser ut att vara en hona medan den nedre kan vara vilket som, troligen en hane.

66
14
curow:

Tycker också att nedre ser ut som en hane...ser även på de övre bilderna att h*n har bredare svansrot..

80
1
amina:

Tycker me att de ser ut som den övre är hona och undre hane när man tittar på huvudet

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild