Träd

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

953
1840
peter54:

Henke

Jag har under alla år använt vanlig torvmull, ibland med inslag av sand beroende på vilken art det handlar om. I jämförelse med andra bottensubstrat mycket billigare och jag tycker också att det är bättre än grövre substrat.

9
0
RodMelody:
Här i stan har dom sågat ner stora grenar från björk,,är det ok att använda till min ögonfransgecko tro ?,,d va jäkligt fina grena, vad bör man göra innan det används ? om det går så att säga.

Rod

5477
4193
Tropfrog:
Färsk björk innehåller kopiösa mängder vatten. Det skulle kunna leda till mögel och röta. Om du lägger bitarna utomhus under tak i vinter så är de lite bättre att använda i vår. Det bästa trä man kan plocka är nedfallna grenar som legat luftigt några år. Om det är lätt, men styvt så är det perfekt.

Mvh
Magnus 

9
0
RodMelody:
SÅklart,,tänkte jag inte på.
Okajs tack för tipset,,,tror jag vet då ett ställe där d finns en hel del,,dock så har de regnat en hel del dom sista veckorna,,,kanske inte gör nåt lr ?

56
24
LeopardGecko_13:
peter54 skrev:
Pinjebarken kokas har jag läst någonstans. Sedan är det väl kanske så, åtminstone för min egen del, att jag vill inte ta några risker genom att använda barrträdsprodukter, även om det som HenkeP säger "inte varit några problem". Tänk om jag plötsligt märker att det blir problem, då har jag tagit ett onödigt beslut som inte var bra för djuren.

har också läst att pinjebark kokas, men skulle undvika det i vilket fall. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild