Nät/galler till top?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
35
Mathias22:

Jag håller på att göra ett vivarium i ett Reptizoo som är tänkt till pilgiftsgroder och skall byta ut nättoppen mot ett av glas med en ventilationsremsa av nät.

Vad rekommenderar ni att använda till nätdelen?

5611
4295
Tropfrog:
Väldigt fint nät av rostfritt stål.

Mvh
Magnus 

17
35
Mathias22:
Tropfrog skrev:
Väldigt fint nät av rostfritt stål.

Mvh
Magnus 

Ja, men har du något tips på var jag hittar det?

Medlem i SkHF
98
57
Kenneth58:
Bauhaus, Hornbach, Amazon, mm

5611
4295
Tropfrog:
Jag har inte själv hittat något lämpligt hos svenska återförsäljare. Men det brukar gå att hitta på mässorna. Själv köpte jag en rejäl bit på rana terrarienbau för många år sedan. De har fortfarande det i sortimentet.

Mvh
Magnus 

31
31
Nickesnoken:
Köp rostfri plåt och borra hålen själv annars. 

5611
4295
Tropfrog:
Borra själv så att det både blir bra ventilation och bananflugstätt blir väldigt utmanande :)

Mvh
Magnus 

55
63
Saga96:
Jag letade länge och väl till mitt eget bygge och hittade det perfekta nätet hos granngården, "Järntrådduk" heter det där och kan köpas i butik som metervara. Tyvärr tog denna slut på min lokala butik, men jag lyckades hitta ett annat bra alternativ, "ståltrådsnät 1,8X1,8"  hos skapamer.se, som är väldigt likt det nät exo terra har i toppen, men lite tunnare tråd. De sälgs i ark om 100 x 40 cm, så de kan vara ett bra alternativ (Y)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild