Tipps på djur till skola.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
2
LindaH:

Hej!
jag är lärare på en skola och gillar att entusiasmera ungar. Jag har själv egna reptiler, spindlar mm och har tagit med spökskräckor till jobbet samt min stora spindel. Jag undrar om ni har bra tipps på djur som är kul att ha i en skola?

Spökskräkorna är riktigt kul och min stora spindel gick hem. De ska vara lättskötta utan specialkrav delux 
 (det fixar jag hemma men på skolan kan det bli svårt) och vara kul istället för att gräva ner sig. 

Jag tar enormt bra hand om mina djur och de är bortskämda så tänk inte djurskydd. Skulle aldrig skaffa ett djur jag inte kan ta hand om och jag ger dem betydligt bättre terrarier mm än vad kraven är.

Insekter och spindlar är bra för de klarar en helg utan tillsyn. Så fokus ligger inte på ödlor, ormar och motsvarande för som sagt vill jag att djuren mår bra. 

Jag har funderat på kejsarskorpion men den är väll nattaktiv?

Med vänlig hälsning, Linda

Medlem i SkHF
1127
1354
NellyNiklas:

Alternativ till skorpioner som jag kommer att tänka på:
Bönsyrsor
Vandrande pinnar
Skalbaggar
Millipiider
Snäckor kanske?
Väsande kackerlackor?

Det finns även en väldigt stor grön gräshoppa som jag inte minns namnet på just nu. Den låter väldigt högt dock.

Ett alternativ till ett djur skulle kunna vara flera djur (fortfarande insekter och spindelsjur) som samlas in utifrån(icke fridlysta givetvis)  och placeras i ett tillräckligt stort terrarium för ändamålet som påminner om den biotop djuren kom ifrån? 

Mvh
Niklas

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild