Exoterra-dörrar och små ödlor - TIPS?!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
95
34
fmiaou:
Jag gillar ju exoterra men har märkt att det INTE är så funktionellt när man har små ödlor - glipan vid dörrens gångjärn är jättestor och det har hänt flera gånger att de smiter ut där, när jag ska fixa något. Funderar på om jag ska limma fast gasbinda, men innan jag gör det vill jag höra om det finns något annat fiffigt sätt? Dumt att uppfinna hjulet igen om någon annan hittat lösning :-)

776
412
Johnexotics:
Exoterras nya burkar har bara en dörr. Man kan sätta fast som list där glipan öppnas som som täcker 

Medlem i SHF
95
34
fmiaou:
?????

Medlem i SkHF
1127
1354
NellyNiklas:
Det går kanske att limma en tunn genomskinlig gummiskiva mot glasväggens tunna sida. Bredden på listen får motsvara bredden mellan glasvägg och dörrens gångjärn tänker jag. 

Medlem i SHF
95
34
fmiaou:
Ursäkta en korkad trött hjärna men jag förstår fortfarande inte? Vilken list? Var får man tag på den? Hur då tunna sidan??

Medlem i SkHF
1127
1354
NellyNiklas:

fmiaou skrev:
Ursäkta en korkad trött hjärna men jag förstår fortfarande inte? Vilken list? Var får man tag på den? Hur då tunna sidan??

Jag ska försöka skissa upp en bild åt dig. Lite knepigt förklarat. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild